Прoцена наставе на даљину на ТВ-у од стране родитеља у току пандемије изазване вирусом ковид19

  • Ruženka J. Šimonji Černak Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Katedra za društvene nauke
  • Mia R. Marić Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Katedra za društvene nauke
  • Mila B. Beljanski Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Katedra za društvene nauke
Ključne reči: пандемија ковида 19;, настава на даљину;, ТВ настава;, перцепција родитеља;, основна школа.

Sažetak


У условима ванредног стања због пандемије COVID-19, већи део часова за ученике основних и средњих школа је емитован на РТС2 и РТС 3 Јавног медијског сервиса Србије, као и на платформи РТС Планета. На тај начин су родитељи преузели велики део одговорности за образовање своје деце. У раду представљамо резултате истраживања перцепције наставе на ТВ-у од стране родитеља, у највећем броју мајки, деце у основној школи, што је део ширег истраживања наставе и учења на даљину. Учествовало је 554 родитеља из Србије. Коришћен је посебно конструисан онлајн упитник. Квалитет ТВ наставе је процењен кроз девет аспеката. Резултати показују да родитељи у подједнакој мери опажају предности и недостатке наставе на даљину преко ТВ-а. Родитељи процењују да постоји јасан распоред наставе и да се садржаји приказују одговарајућим темпом. Перцепције родитеља се разликују с обзиром на место становања, степен образовања, статус запослења током ванредног стања, као и по броју деце школског узраста у породици. Налази истраживања дали су смернице за даље унапређење наставне праксе у ванредним условима и пружили прелиминарну слику о перцепцији родитеља наставе на даљину преко ТВ-а.

Biografije autora

Ruženka J. Šimonji Černak, Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Katedra za društvene nauke

vanredni profesor za užu naučnu oblast Psihološke nauke

Mia R. Marić, Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Katedra za društvene nauke

redovni profesor za užu naučnu oblast psihološke nauke

Mila B. Beljanski, Univerzitet u Novom Sadu, Pedagoški fakultet u Somboru, Katedra za društvene nauke

vanredni profesor za užu naučnu oblast Pedagoške nauke

Reference

Bailey, J., Burkell, J., Regan, P., Steeves, V. (2020). Children’s Privacy is at Risk with Rapid Shifts to Online Schooling under Coronavirus. The Conversation 21 April. Retrieved from: https://theconversation.com/childrens-privacy-is-at-risk-with-rapid-shiftsto-online-schooling-under-coronavirus-135787.

Berk, R. A. (2009). Multimedia Teaching with Video Clips: TV, Movies, YouTube, and mtvU in the College Classroom. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 5 (1), 1–21.

Calvert, S. & Kotler, J. (2003). Lessons from Children’s Television: The Impact of the Children’s Television Act on Children’s Learning. Journal of Applied Developmental Psychology, 24, 275–335.

Cendic, K. (2020). Children’s Rights to Privacy in Times of Emergency: The Case of Serbia in Relation to Internet Education Technologies. Global Campus Human Rights Journal, 4 (1), 68–90.

Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., Greathouse, S. (1996). The Effects of Summer Vacation on Achievement Test Scores: A Narrative and Meta-Analytic Review. Review of Educational Research, 66 (3), 227–268.

Cullinane, C. & Montacute, R. (2020). Covid-19 Impacts: School Shutdown. The Sutton Trust. Retrieved from: https://www.suttontrust.com/our-research/covid-19-and-social-mobility-impact-brief/

Dong, C., Cao, S., Li, H. (2020). Young Children’s Online Learning during COVID-19 Pandemic: Chinese Parents’ Beliefs and Attitudes. Children and Youth Services Review, 118. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105440

Đurović, Lj. i Grujić, Lj. (2008). Učenje na daljinu. Tehnika i informatika u obrazovanju. Preuzeto sa:  http://www.ftn.kg.ac.rs/konferencije/tio08/PDF/RADOVI/404%20Djurovic,%20Grujic%20-%20Ucenje%20na%20daljinu.pdf

Garbe, A., Ogurlu, U., Logan, N., Cook, P. (2020). COVID-19 and Remote Learning: Experiences of Parents with Children during the Pandemic. American Journal of Qualitative Research, 4 (3), 45–65.

Medrano, C. & Cortés, A. (2007). The Teaching and Learning of Values through Television. International Review of Education, 53 (1), 5–21.

Меhić, A. & Hadžić, N. (2020). Online Teaching – Taching of Future. Acta Geographica Bosnia et Herzegovina, 13, 75–90. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/343137047_ONLINE_TEACHING_-_TEACHING_OF_FUTURE

Mikelic Preradovic, N., Lesin, G., Sagud, M. (2016). Investigating Parents’ Attitudes towards Digital Technology Use in Early Childhood: A Case Study from Croatia. Informatics in Education, 15 (1), 127–146.

Sife, A. S., Lwoga, E. T., Sanga, C. (2007). New Technologies for Teaching and Learning: Challenges for Higher Learning Institutions in Developing Countries. International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology (IJEDICT), 3 (2), 57–67.

Situmorang, E. L. & Purba, B. M. M. (2020). Online Learning and Its Challenges for Parents. Seminar Internasional STT REAL Batam “Contextualization of Theology and Education Through The Eyes of Asia” (57–61). Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/344282792_Online_Learning_And_Its_Challenges_For_Parents

World Bank Group (2020). Zapadni Balkan, Redovni ekonomski izveštaj br. 17Ekonomski i socijalni uticaj COVID-19. World Bank Group.

Objavljeno
2022/04/09
Rubrika
Оригинални научни чланак