Прoцена наставе на даљину на ТВ-у од стране родитеља у току пандемије изазване вирусом ковид19
Sažetak
У условима ванредног стања због пандемије COVID-19, већи део часова за ученике основних и средњих школа је емитован на РТС2 и РТС 3 Јавног медијског сервиса Србије, као и на платформи РТС Планета. На тај начин су родитељи преузели велики део одговорности за образовање своје деце. У раду представљамо резултате истраживања перцепције наставе на ТВ-у од стране родитеља, у највећем броју мајки, деце у основној школи, што је део ширег истраживања наставе и учења на даљину. Учествовало је 554 родитеља из Србије. Коришћен је посебно конструисан онлајн упитник. Квалитет ТВ наставе је процењен кроз девет аспеката. Резултати показују да родитељи у подједнакој мери опажају предности и недостатке наставе на даљину преко ТВ-а. Родитељи процењују да постоји јасан распоред наставе и да се садржаји приказују одговарајућим темпом. Перцепције родитеља се разликују с обзиром на место становања, степен образовања, статус запослења током ванредног стања, као и по броју деце школског узраста у породици. Налази истраживања дали су смернице за даље унапређење наставне праксе у ванредним условима и пружили прелиминарну слику о перцепцији родитеља наставе на даљину преко ТВ-а.
Reference
Bailey, J., Burkell, J., Regan, P., Steeves, V. (2020). Children’s Privacy is at Risk with Rapid Shifts to Online Schooling under Coronavirus. The Conversation 21 April. Retrieved from: https://theconversation.com/childrens-privacy-is-at-risk-with-rapid-shiftsto-online-schooling-under-coronavirus-135787.
Berk, R. A. (2009). Multimedia Teaching with Video Clips: TV, Movies, YouTube, and mtvU in the College Classroom. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 5 (1), 1–21.
Calvert, S. & Kotler, J. (2003). Lessons from Children’s Television: The Impact of the Children’s Television Act on Children’s Learning. Journal of Applied Developmental Psychology, 24, 275–335.
Cendic, K. (2020). Children’s Rights to Privacy in Times of Emergency: The Case of Serbia in Relation to Internet Education Technologies. Global Campus Human Rights Journal, 4 (1), 68–90.
Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., Greathouse, S. (1996). The Effects of Summer Vacation on Achievement Test Scores: A Narrative and Meta-Analytic Review. Review of Educational Research, 66 (3), 227–268.
Cullinane, C. & Montacute, R. (2020). Covid-19 Impacts: School Shutdown. The Sutton Trust. Retrieved from: https://www.suttontrust.com/our-research/covid-19-and-social-mobility-impact-brief/
Dong, C., Cao, S., Li, H. (2020). Young Children’s Online Learning during COVID-19 Pandemic: Chinese Parents’ Beliefs and Attitudes. Children and Youth Services Review, 118. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105440
Đurović, Lj. i Grujić, Lj. (2008). Učenje na daljinu. Tehnika i informatika u obrazovanju. Preuzeto sa: http://www.ftn.kg.ac.rs/konferencije/tio08/PDF/RADOVI/404%20Djurovic,%20Grujic%20-%20Ucenje%20na%20daljinu.pdf
Garbe, A., Ogurlu, U., Logan, N., Cook, P. (2020). COVID-19 and Remote Learning: Experiences of Parents with Children during the Pandemic. American Journal of Qualitative Research, 4 (3), 45–65.
Medrano, C. & Cortés, A. (2007). The Teaching and Learning of Values through Television. International Review of Education, 53 (1), 5–21.
Меhić, A. & Hadžić, N. (2020). Online Teaching – Taching of Future. Acta Geographica Bosnia et Herzegovina, 13, 75–90. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/343137047_ONLINE_TEACHING_-_TEACHING_OF_FUTURE
Mikelic Preradovic, N., Lesin, G., Sagud, M. (2016). Investigating Parents’ Attitudes towards Digital Technology Use in Early Childhood: A Case Study from Croatia. Informatics in Education, 15 (1), 127–146.
Sife, A. S., Lwoga, E. T., Sanga, C. (2007). New Technologies for Teaching and Learning: Challenges for Higher Learning Institutions in Developing Countries. International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology (IJEDICT), 3 (2), 57–67.
Situmorang, E. L. & Purba, B. M. M. (2020). Online Learning and Its Challenges for Parents. Seminar Internasional STT REAL Batam “Contextualization of Theology and Education Through The Eyes of Asia” (57–61). Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/344282792_Online_Learning_And_Its_Challenges_For_Parents
World Bank Group (2020). Zapadni Balkan, Redovni ekonomski izveštaj br. 17 – Ekonomski i socijalni uticaj COVID-19. World Bank Group.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293