Енглески онлајн речници: преглед карактеристика три речника и испитивање њихове подесности за ученике

  • Milan D. Todorović Univerzitet u Kragujevcu, Filološko-umetnički fakultet, Centar za proučavanje jezika i književnosti
  • Nataša A. Spasić Univerzitet u Kragujevcu, Filološko-umetnički fakultet, Centar za proučavanje jezika i književnosti
Ključne reči: онлајн речници, енглески језик, настава, интернет, технологија

Sažetak


У овом раду бавићемо се проучавањем три популарна једнојезична речника енглеског језика доступна на интернету: Longman Dictionary of Contemporary English Online, Oxford Learner’s Dictionaries и Merriam–Webster Dictionary, тј. онлајн верзија (штампаних) речника Longman Dictionary of Contemporary English, Oxford Advanced Learner’s Dictionary и Merriam–Webster’s Collegiate Dictionary. Након уводног дела о општој природи и значају (онлајн) речника у настави, наше истраживање представиће опште, заједничке карактеристике за посматране онлајн речнике. Уследиће детаљнији увид у специфичности сваког од три поменута речника уз анализу додатних функционалности (тезаурус, синонимија, занимљивости, граматичка правила, квизови, итд.), а потом и представљање начина на које ова технолошка иновација утиче на сферу наставе. Утицај онлајн речника посматраћемо кроз три кључна фактора: 1) економичност; 2) интерактивност; 3) једноставност. Циљ истраживања јесте да се укаже на значај и делотворност савремених технологија како би се њихов потенцијал у потпуности искористио у настави.

Reference

Спасић, Н. и Тодоровић, М. (2022а). Синхрони преглед једнојезичних онлајн речника српског језика. Филолог, XIII, 25, 222–239.

Спасић, Н. и Тодоровић, М. (2022б). Предности електронских речника и њихова примена у настави страних језика [у припреми].

Chiu, L.-L. & Liu, G. Z. (2013). Effects of Printed, Pocket Electronic, and Online Dictionaries on High School Students’ English Vocabulary Retention. Asia-Pacific Edu Res, 22, 619–634.

De Schryver, G. M. (2003). Lexicographers’ Dreams in the Electronic Dictionary Age. International Journal of Lexicography, 16(2), 143–199.

Fuertes-Olivera, P. A. (2013). The Theory and Practice of Specialised Online Dictionaries for Translation. International Annual for Lexicography, 29(1), 69–91.

Kim, N. (2003). The Effect of the Computer Dictionary and the Paper Dictionary on L2 Learners’ Vocabulary Acquisition. SNU Working Papers in English Language and Linguistics, 2, 1–18.

Müller-Spitzer, C. & Koplenig, A. (2014). Online Dictionaries: Expectations and Demands. In: C. Müller-Spitzer (Ed.), Using Online Dictionaries (143–188). Berlin: de Gruyter GmbH.

Nesi, H. (2000a). Electronic Dictionaries in Second Language Vocabulary Comprehension and Acquisition: The State of the Art. In: U. Heid, S. Evert, E. Lehmann, C. Rohrer (Eds.), IX EURALEX International Conference (839–847). Stuttgart: EURALEX.

Nesi, H. (2000b). On Screen or in Print? Students’ Use of a Learner’s Dictionary on CD-ROM and in Book Form. In: P. Howarth & R. Herington (Eds.), Issues in EAP Learning Technologies (106–114). Leeds: Leeds University Press.

Sengupta, A. (2012). Online Dictionary: Language Learner’s Online Guide. Journal of Technology for ELT, II(2). Retrieved from: https://sites.google.com/site/journaloftechnologyforelt/archive/april-2012/4-online-dictionary-by-sengupta?authuser=0

Töpel, A. (2014). Review of Research into the Use of Electronic Dictionaries. In: C. Mьller-Spitzer (Ed.), Using Online Dictionaries (13–54). Berlin: de Gruyter GmbH.

Objavljeno
2022/12/12
Rubrika
Оригинални научни чланак