Настава књижевности у гимназијским програмима Републике Србије (од 1990. године до данас)

  • Jelena D. Mihajlović Univerzitet u Prištini sa privremenim sedištem u Kosovskoj Mitrovici, Filozofski fakultet, Katedra za srpski jezik i književnost
Ključne reči: образовање, гимназија, наставни програм, структура наставног програма, настава књижевности

Sažetak


У раду је дат дијахронијски преглед наставних планова и програма за Српски језик и књижевност у периоду од 1990. године, када су гимназије, након усмереног образовања, поново враћене у образовни систем Републике Србије, до данас. Праћени су, анализирани и упоређивани структура и садржаји програмске целине Књижевност. Циљ компарирања гимназијских наставних програма у назначеном периоду јесте да се констатују и образложе позитивне и негативне стране досадашњих реформи којима су литерарни садржаји били изложени, те да се, у складу с резултатима добијеним у истраживању, о томе донесу извесни закључци и дају предлози за рад на њиховом будућем усавршавању.

Reference

Михајловић, Ј. (2014). Наставни планови и програми за матерњи језик на некадашњем српскохрватском говорном подручју – контрастивна анализа (одбрањена докторска дисертација). Београд: Филолошки факултет.

Павићевић, М. и Петровић, Д. (2015). Разлике између формалног, неформалног и информалног образовања. Зборник радова Учитељског факултета, 9, 103–113.

Правилник о изменама и допунама Правилника о плану и програму обрaзовања и васпитања за гимназију (1992). Просветни гласник, бр. 3, стр. 1–2.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2013). Просветни гласник, бр. 4.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2014). Просветни гласник, бр. 5.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2015). Просветни гласник, бр. 4.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2016). Просветни гласник, бр. 11 и бр 13.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2011). Преузето са: www.pdis.org.rs.

Правилник о плану образовања и васпитања за гимназију и програму образовања и васпитања за I разред (1990). Просветни гласник, бр. 5, 1–8.

Правилник о плану и програму наставе и учења за гимназију (2020). Просветни гласник, бр. 4.

Програм образовања и васпитања за II, III и IV разред гимназије (1991). Просветни гласник, бр. 3, 1–14.

Стратегија образовања у Србији до 2020. године (2012). Службени гласник, бр. 107/2012, 12–50.

Baćević, J. (2006). „Pogled unazad“: Antropološka analiza uvođenja usmerenog obrazovanja u SFRJ. Antropologija, 1, 104–126.

Šuvar, S. (1977). Škola i tvornica: u susret reformi odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga.

https://www.danas.rs/vesti/drustvo/reforma-bez-koncepcije-gimnazije-bez-sustinskih-promena, 12. 6. 2022.

http://pdisni.wordpress.com/2011/07/28/fbg-reforma-gimnazije-ma-vredelo-je, 2. 7. 2011.

https://www.politika.rs/sr/clanak/34981/Nekada-Ane-Karenjina-sada-Sponzorusa, 3. 3. 2008.

https://www.zuov.gov.rs/starisajt/reforma-gimnazija/index.html.>

Objavljeno
2023/04/06
Rubrika
Прегледни чланак