Teaching Literature in Comprehensive Secondary School Curricula in Serbia (from 1990 to the Present)

  • Jelena D. Mihajlović University of Priština in Kosovska Mitrovica, Faculty of Philosophy, Department of Serbian Language and Literature
Keywords: education, comprehensive secondary school, curriculum, curriculum structure, teaching literature

Abstract


The paper provides a diachronic overview of curricula for Serbian Language and Literature courses in secondary schools from 1990, when comprehensive secondary schools were reinstated into the education system of the Republic of Serbia, to present day. The structure and contents of the literary elements were monitored, analyzed, and contrasted. The aim of the curricula analysis in the indicated period is to ascertain and explain the positive and negative aspects of previous reforms to which literary content was exposed, and to, in accordance with the obtained results, draw appropriate conclusions and provide recommendations for their future improvements.

References

Михајловић, Ј. (2014). Наставни планови и програми за матерњи језик на некадашњем српскохрватском говорном подручју – контрастивна анализа (одбрањена докторска дисертација). Београд: Филолошки факултет.

Павићевић, М. и Петровић, Д. (2015). Разлике између формалног, неформалног и информалног образовања. Зборник радова Учитељског факултета, 9, 103–113.

Правилник о изменама и допунама Правилника о плану и програму обрaзовања и васпитања за гимназију (1992). Просветни гласник, бр. 3, стр. 1–2.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2013). Просветни гласник, бр. 4.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2014). Просветни гласник, бр. 5.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2015). Просветни гласник, бр. 4.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2016). Просветни гласник, бр. 11 и бр 13.

Правилник о наставном плану и програму за гимназију (2011). Преузето са: www.pdis.org.rs.

Правилник о плану образовања и васпитања за гимназију и програму образовања и васпитања за I разред (1990). Просветни гласник, бр. 5, 1–8.

Правилник о плану и програму наставе и учења за гимназију (2020). Просветни гласник, бр. 4.

Програм образовања и васпитања за II, III и IV разред гимназије (1991). Просветни гласник, бр. 3, 1–14.

Стратегија образовања у Србији до 2020. године (2012). Службени гласник, бр. 107/2012, 12–50.

Baćević, J. (2006). „Pogled unazad“: Antropološka analiza uvođenja usmerenog obrazovanja u SFRJ. Antropologija, 1, 104–126.

Šuvar, S. (1977). Škola i tvornica: u susret reformi odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga.

https://www.danas.rs/vesti/drustvo/reforma-bez-koncepcije-gimnazije-bez-sustinskih-promena, 12. 6. 2022.

http://pdisni.wordpress.com/2011/07/28/fbg-reforma-gimnazije-ma-vredelo-je, 2. 7. 2011.

https://www.politika.rs/sr/clanak/34981/Nekada-Ane-Karenjina-sada-Sponzorusa, 3. 3. 2008.

https://www.zuov.gov.rs/starisajt/reforma-gimnazija/index.html.>

Published
2023/04/06
Section
Review Paper