Путовање Титуса Гроуна: од Горменгаста до Града
Sažetak
Прелаз протагонисте Титуса Гроуна из псеудосредњовековног окружења у романима Титус Гроун и Горменгаст, прва два дела трилогије Горменгаст Мервина Пика, у футуристички свет града у трећем делу насловљеном Усамљени Титус, често се посматра као радикални прелаз из једног света у други. Овај неочекивани искорак у нови урбани свет доноси једнако неочекивани прелаз у научнофантастични контекст. Обе ове промене, прелаз у други, другачији свет и прелаз у жанр научне фантастике, нису толико нагле, неочекиване и радикалне колико се то иницијално може чинити.
Фокусирање на готске и научнофантастичне жанровске особености трилогије (при чему се не поричу и не умањују присуство и значај других жанрова у делу), појашњава како је стварност у трилогији обликована, како су њена два света повезана у целину и како се та два света узајамно обликују креирајући свеукупну слику, пејзаж и реалност Горменгаста. Скупа, готски и научнофантастични тропи додатно расветљавају кључне елементе ове Пикове необичне приповести.
Reference
Aldiss, B. W. (1973). Billion Year Spree: The True History of Science Fiction. New York: Doubleday and Company.
Attebery, B. (2004). Fantasy as Mode, Genre, Formula. In: D. Sandner (Ed.), Fantastic Literature: A Critical Reader (293–309). Westport, Connecticut, London: Praeger.
Binns, R. 1979. Situating Gormenghast. Critical Quarterly 21 (1), 21–33.
Gardiner–Scott, T. (1988). Mervyn Peake: The Relativity of Perception. Journal of the Fantastic in the Arts 1 (2), 13–24.
Gardiner–Scott, T. (1989). Through the Maze: Textual Problems in Mervyn Peake’s Titus Alone. Extrapolation 30 (1), 70–83.
Hindle, R. (1996). Elysian Fields, Hadean Glooms: Titus Groan's Mythical Quest. Peake Studies 4 (4), 7–20.
Manlove, C. (2013). Shaping in Titus Groan. In: G. Peter Winnington (Ed.), Miracle Enough—Papers on the Works of Mervyn Peake (21–32). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
McHale, B. (1992). Constructing Postmodernism. London, New York: Routledge.
Mendlesohn, F. (2013). Peake and the Fuzzy Set of Fantasy: Some Informal Thoughts. In: G. Peter Winnington Ed.), Miracle Enough: Papers on the Works of Mervyn Peake (61–74). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Mills, A. (2005). Stuckness in the Fiction of Mervyn Peake. Amsterdam–New York: Rodopi.
Mills, A. (2002). Inspiration and Astonishment: Peake's Influence on Perdido Street Station. Peake Studies 7 (4), 19–24.
Peake, M. (2011a). The Artist's World. Peake Studies 12 (2), 5–9.
Peake, M. (2011b). The Illustrated Gormenghast Trilogy. London: Vintage Books. Kindle.
Redpath, P. (1989). Mervyn Peake's Black House: An Allegory of Mind and Body. Ariel 20 (1), 57–74.
Snodgrass, M. E. (2005). Encyclopedia of Gothic Literature. New York: Facts on File, Inc.
Spooner, C. and McEvoy, E. (2007). The Routledge Companion to Gothic Fiction. London and New York: Routledge.
Warwick, A. (2007). Victorian Gothic. In: Catherine Spooner and Emma McEvoy (eds.), The Routledge Companion to Gothic Fiction (29–37). London and New York: Routledge.
Winnington, G. P. (2006). The Voice of the Heart: The working of Mervyn Peake's Imagination. Liverpool: Liverpool University Press.
Winnington, G. P. (2013). Peake and Alice (and Arrietty). In: G. Peter Winnington (Ed.), Miracle Enough—Papers on the Works of Mervyn Peake (1–19). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293