Мрачна прошлост ропства у америчким плантажним кућама: веб-промоција и перцепције посетилаца из рецензија са веб-странице TripAdvisor

  • Silvija Kavalijeri Univerzitet u Veroni, Odsek za strane jezike i književnost
  • Sara Koricato Univerzitet u Veroni, Odsek za strane jezike i književnost
  • Valerija Frančeski Univerzitet u Veroni, Odsek za strane jezike i književnost
Ključne reči: корпусна лингвистика, мрачни туризам, плантажне куће, TripAdvisor, ропство

Sažetak


На визуелне и језичке презентације туристичких дестинација, које се користе у промотивне сврхе, може утицати њихова примарна функција да привуку нове посетиоце због чега оне нису увек и „објективан израз идентитета неког места“ (Pritchard & Morgan, 2001, стр. 177). Чини се да концепт мрачног туризма савршено одражава везу између терминолошког одабира и културолошких ограничења. Постоји неколико примера локација мрачног туризма који валоризују (или прикривају) догађаје повезане са трагедијом и смрћу, привлачећи туристе који су заинтересовани за (не)језиве детаље на рачун историјске објективности. То је случај и са плантажним кућама у САД, чије се приповедање о ропству често „пере“ и минимизира (нпр. Butler, 2001; Eichstedt & Small, 2002; Harnay, 2022). 

Ово истраживање имало је за циљ да утврди како посетиоци плантажа, популарних дестинација у САД, перципирају и оцењују презентацију ропства на овим локацијама у односу на оно што је представљено на веб-страницама плантажа. Стога је анализа била двострука: прво, квалитативним мултимодалним истраживањем садржаја поменутих веб-страница требало је да се утврди да ли оне садрже информације о улози робовског рада на плантажама и, друго, корпусном анализом рецензија посетилаца које су објављене на веб-страници TripAdvisor настојало се разјаснити како посетиоци перципирају плантаже као туристичке локације и колики значај придају добијању тачних, искрених информација о бруталности ропства током посета. Овакав приступ мешовитих метода омогућава истраживачима да дати феномен сагледају из две супротне, али повезане перспективе, и то перспективе стручњака који званично промовишу посету путем веб-страница и перспективе посетилаца који деле своја лична искуства и осећања. 

 

Biografije autora

Silvija Kavalijeri, Univerzitet u Veroni, Odsek za strane jezike i književnost

Temporary Assistant Professor

Department of Foreign Languages and Literature

Sara Koricato, Univerzitet u Veroni, Odsek za strane jezike i književnost

Temporary Assistant Professor

Department of Foreign Languages and Literature

Valerija Frančeski, Univerzitet u Veroni, Odsek za strane jezike i književnost

Temporary Assistant Professor

Department of Foreign Languages and Literature

Reference

Ashworth, G. & Goodall, B. (1990). Marketing Tourism Places. London: Routledge.

Butler, D. L. (2001). Whitewashing Plantations: The Commodification of a Slave-Free Antebellum South. In: G. M. S. Dann, A. V. Seaton (Eds.), Slavery, Contested Heritage, and Thanatourism (163–175). New York: The Haworth UP.

Damrosch, L. (1989). Fictions of Reality in the Age of Hume and Johnson. Madison: The University of Wisconsin Press.

Dann, G. M. S. (1998). The Dark Side of Tourism. Aix-en-Province: CIRET.

Eichstedt, J. L. & Small, S. (2002). Representations of Slavery: Race and Ideology in Southern Plantation Museums. Washington D.C.: Smithsonian Books.

Foley, M. & Lennon, J. J. (1996). JFK and Dark Tourism: A Fascination with Assassination. International Journal of Heritage Studies, 2(4), 198–211.

Gruben, R. E. (May 8, 2015). I Consider ‘Dark Tourism’ from a Comparative Perspective [web page]. Jewish Journal. Retrieved from: https://jewishjournal.com/los_angeles/170983/

Gursoy, D. & Singh Kaurav, R. P. (2022). Handbook on Tourism and Social Media. Cheltenham: Edward Elgar.

Harnay, M. (2022). Slavery and Plantation Tourism in Louisiana: Deconstructing the Romanticized Narrative of the Plantation Tours. Mondes du Tourisme, 21, 1–19.

Hidalgo Alcázar, M., Sicilia Piñero, M., Ruiz de Maya, S. (2014). The Effect of User-Generated Content on Tourist Behavior: The Mediating Role of Destination Image. Tourism & Management Studies, 10, 158–164.

Holpuch, A. (August 15, 2019). Do Idyllic Southern Plantations Really Tell the Story of Slavery? [web page]. The Guardian. Retrieved from:  https://www.theguardian.com/news/2019/aug/15/slavery-400-plantations-south-history-america>

Hooper, G. & Lennon J. (2016). Dark Tourism: Practice and Interpretation. London: Routledge.

Jayapalan, N. (2001). An Introduction to Tourism. New Delhi: Atlantic Publisher.

Kilgarriff, A. et al. (2014). The Sketch Engine: Ten Years on. Lexicography, 1, 7–36.

Kilgarriff, A. (2009). Simple Maths for Keywords. In: M. Mahlberg, V. González-Díaza, C. Smith (Eds.), Proceedings of Corpus Linguistics Conference CL2009 (Article 177a). Liverpool: University of Liverpool.

Kumar Dixit, S. (2020). The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing. London: Routledge.

Lawrence-Sanders, A., Grego, C., Dangerfield, D. W. (October 21, 2021). Portraying Plantations as Luxury Real Estate Downplays the Legacy of Slavery [web page]. The Washington Post. Retrieved from: https://www.washingtonpost.com/outlook/2021/10/21/portraying-plantations-luxury-real-estate-downplays-legacy-slavery

Lennon, J. J. & Foley, M. (2010). Dark Tourism. The Attraction of Death and Disaster. London: Thompson.

Lickorish, L. J. & Jenkins, C. (1997). Introduction to Tourism. London: Routledge.

Minić, N. (2012). Development of “Dark” Tourism in the Contemporary Society. Journal of the Geographical Institute Jovan Cvijić SASA, 62(3), 81–103.

Modlin, E. A. (2008). Tales Told on the Tour: Mythic Representations of Slavery by Docents at North Carolina Plantation Museums. The Professional Geographer, 66(4), 547–557.

Morrison, A. M. (2019). Marketing and Managing Tourism Destinations. London: Routledge.

Olsen, D. H. & Kostanje, M. E. (Eds.) (2020). Dark Tourism and Pilgrimage. Boston: CABI.

Pritchard, A. & Morgan, N. J. (2001). Culture, Identity and Tourism Representation: Marketing Cymru or Wales?. Tourism Management, 22, 167–179.

Rayman, T. (November 23, 2016). Slavery and Dark Tourism in New Orleans: Then and Now [webpage]. Deviant Leisure. Retrieved from: https://deviantleisure.com/2016/11/23/slavery-and-dark-tourism-in-new-orleans-then-and-now>

Rojek, C. (1993). Ways of Seeing: Modern Transformations in Leisure and Travel. London: Macmillan.

Sharpley, R. & Stone, P. R. (Eds.) (2009). The Darker Side of Travel: The Theory and Practice of Dark Tourism. Bristol: Channel View Publications.

Tarlow, P. (2005). Dark Tourism: The Appealing “Dark” Side of Tourism and More. In: M. Novelli (Ed.), Niche Tourism: Contemporary Issues, Trends and Cases (47–58). Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann.

UNWTO. (n.d.). Glossary of Tourism Terms [web page]. Retrieved from: https://www.unwto.org/glossary-tourism-terms>

Urry, J. (1990). The Tourist Gaze. Leisure and Travel in Contemporary Societies. London: Sage.

Xu, H. et al. (2021). Understanding the Influence of User-Generated Content on Tourist Loyalty Behavior in a Cultural World Heritage Site. Tourism Recreation Research, 1–15. Retrieved from: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02508281.2021.1913022>

Youseff, K. B. (2017). Using TripAdvisor Reviews as Tools to Manage Reputation by Acting on the 7p’s of Service Marketing: An Exploratory Study. International Journal of Economics, Commerce and Management, 5(6), 1–19.

 

Objavljeno
2022/12/12
Rubrika
Оригинални научни чланак