Језик дискусионих форума на релацијама студент–студент и студент–садржај
Sažetak
Дискусиони форуми, као облик асинхроне комуникације, представљају помоћни облик наставе који помаже студентима да буду укључени у дискусију на задату тему, без обзира на њихове обавезе, ниво знања страног језика или инхибиције приликом изражавања на страном језику. Циљ рада је анализирати две релације у асинхроној комуникацији: студент–студент (интерперсонални регистар) и студент–садржај (предметни регистар), као и језичке карактеристике дискусионих форума (медијумски регистар). У раду ће се анализирати учесталост употребе личних облика (прво и друго лице једнине и множине), краћих облика помоћних глагола и негације, пасива, номинализације, као и сложеност реченичне структуре у дискусионим форумима насталим у току наставе енглеског језика струке, из области рачунарства, на Факултету техничких наука у Новом Саду. Такође, анализа ће бити допуњена анализом емотикона и скраћеница, будући да они чине неизоставни део језика интернета. Сви елементи били су присутни у два анализирана корпуса, али са значајним разликама у фреквенцији. У корпусу у релацији студент–студент примећена је већа употреба личних облика, већи степен интерактивности у тексту, велика заступљеност краћих облика помоћних глагола и негације, једноставнија реченична структура, као и већа употреба скраћеница и емотикона, чиме се може закључити да је анализирани корпус у релацији студент–студент сличнији усменом дискурсу, односно да има карактеристике свакодневног говора. У корпусу у релацији студент–садржај, с друге стране, утврђено је да су реченице дуже и компликованије, са великим бројем номинализација, мањим бројем личних облика, док је употреба пасива веома честа, што указује на фокусираност на текст, али и дистанцираност од садржаја и предмета комуникације, чиме је анализирани корпус у релацији студент–садржај сличнији писаном дискурсу, односно научном тексту. На крају, рад закључује да језик дискусионих форума заиста зависи од самог контекста у којем се одвија комуникација.
Reference
Aleksić-Maslac, K., Vasić, D., Darrer, J. P. (2010). Analysis of Particular Netspeak Elements in Closed Discussion Within the Information and Communication Technologies Course. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 7(9), 134–139.
Aleksić-Maslac, K., Bulatović, V., Biočina, Z. (2019). Netspeak in Asynchronous Student–Student Discussion among Different Faculty, Gender and Language Groups. IEEE Frontiers in Education Conference FIE, 1–6. Covington, KY, USA.
Biber, D. (1984). Variations across Speech and Writing. Cambridge: Cambridge University Press.
Biber, D. (1995). Dimensions of Register Variation. A Cross-Linguistic Comparison. Cambridge: Cambridge University Press.
Biber, D. et al. (1999). Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Pearson Education.
Biber, D., Conrad, S., Cortes, V. (2004). If you look at... Lexical Bundles in University Teaching and Textbooks. Applied Linguistics, 25(3), 371–405.
Biber, D., Conrad, S., Leech, G. (2002). Longman Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Pearson Education Limited.
Bogdanović, V. & Bulatović, V. (2020). “I Fully Agree with You :)”: Graphic and Lexical Boosters and Attitude Markers on Discussion Forums. In: A. Pisanski Peterlin & T. Mikolič Južnič (Eds.), Academic Writing from Cross-Cultural Perspectives: Exploring the Synergies and Interactions (218–243). Ljubljana: Ljubljana University Press.
Bogdanović, V. i Bulatović, V. (2021). Izrazi pojačavanja autorove tvrdnje u netspik jeziku na studentskim diskusionim forumima. U: I. Živančević-Sekeruš, Z. Paunović, Ž. Milanović (ur.), Zbornik radova, Jedanaesti međunarodni interdisciplinarni simpozijum Susret kultura (311–323). Novi Sad: Filozofski fakultet.
Comrie, B. & Thompson, S. (2007). Lexical Nominalization. In: T. Shopen (Ed.), Language Typology and Syntactic Description. Vol. 3. Grammatical Categories and the Lexicon (334–382). Cambridge: Cambridge University Press.
Crystal, D. (2001). Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press.
Hadžiahmetović, J. S. et al. (2016). Netspeak: Linguistic Properties and Aspects of Online Communication in Postponed Time. Journal of Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, 3(1), 1–19.
Halliday, M. A. K. (1974). Language and Social Man. London: Longman.
Herring, S. C. (2001). Computer-Mediated Discourse. In: D. Schifimi, D. Tannen, H. E. Hamilton (Eds.), The Handbook of Discourse Analysis (612–634). Oxford: Blackwell.
Johnson, G. M. (2006). Synchronous and Asynchronous Text-Based CMC in Educational Contexts: A Review of Recent Research. Tech Trends, 50(4), 46–53.
Klikovac, D. (2008). Jezik i moć: Ogledi iz sociolingvistike i stilistike. Beograd: Biblioteka XX vek.
Kurek, M. & Hauck, M. (2014). Closing the Digital Divide: A Framework for Multiliteracy Training. In: Ј. P. Guikema & L. Williams (Eds.), Digital Literacies in Foreign and Second Language Education (119–140). San Marcos, Texas: CALICO.
Lam, W. S. (2004). Second Language Socialization in a Bilingual Chat Room: Global and Local Considerations. Language Learning and Technology, 8(3), 44–65.
Lee-Baldwin, J. (2005). Asynchronous Discussion Forums: A Closer Look at the Structure, Focus and Group Dynamics that Facilitate Reflective Thinking. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 5(1), 93–115.
Moore, M. G. (1989). Editorial: Three Types of Interaction. American Journal of Distance Education, 3(2), 1–7.
Prćić, T. (1997). Semantika i pragmatika reči. Sremski Karlovci: Izdavačka knjižarnica Zorana Stojanovića.
Radić, B. (2000). Osobine diskursa na internetu na engleskom i srpskom jeziku. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 28, 99–114.
Radić-Bojanić, B. (2007). Neko za chat?! Diskurs elektronskih ćaskaonica na engleskom i srpskom jeziku. Novi Sad: Filozofski fakultet – Futura publikacije.
Ristanović, D. (2004). Kompjuterski posredovana komunikacija u obrazovnom procesu. U: B. Jovanović (ur.), Komunikacija i mediji u savremenoj nastavi (523–532). Jagodina: Učiteljski fakultet.
Simpson, J. (2005). Conversational Floors in Synchronous Text-Based CMC Discourse. Discourse Studies, 7, 337–361.
Skogs, J. (2014). Features of Orality, Academic Writing and Interaction in Asynchronic Student Discussion Forums. Nordic Journal of English Studies, 13(3), 54–82.
Tannen, D. (1985). Relative Focus on Involvement in Oral and Written Discourse. In: D. R. Olson, N. Torrance, A. Hildyard (Еds.), Literacy, Language, and Learning: The Nature and Consequences of Reading and Writing (124–147). Cambridge: Cambridge University Press.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293