Prilog unapređenju rada i upravljanja u Vojnoj akademiji i na Univerzitetu odbrane

  • Marko D. Andrejić Vojna akademija, Univerzitet odbrane, Beograd.
  • Ivana M. Andrejić Visoka škola strukovnih studija za DTM, Beograd.
  • Slaviša N. Arsić Vojna akademija, Univerzitet odbrane, Beograd.
  • Srđan D. Ljubojević Vojna akademija, Univerzitet odbrane, Beograd.
Ključne reči: education||, ||obrazovanje, change||, ||promena, integral approach||, ||integralni pristup, quality||, ||kvalitet.,

Sažetak


Obimne i dinamične organizacione promene koje su u poslednjih nekoliko godina sprovođene u oblasti odbrane zahvatile su i oblasti visokog obrazovanja i naučnoistraživačkog rada vezanog za odbranu. Nastojao se formirati novi, integrisani naučni i obrazovni sistem, harmonizovan sa nacionalnim sistemom, koji će biti samoobnovljiv i delom samoodrživ, te kao takav biti koristan ne samo sistemu odbrane već i široj društvenoj zajednici. Da bi se operacionalizovala osnovna zamisao osnovan je Univerzitet odbrane, kao državni univerzitet i institucija integrativnog karaktera u kojoj se odbrana izučava i istražuje na naučnim osnovama.

Analizom funkcionisanja Univerziteta odbrane na nečelima i logici sistemskog i situacionog pristupa, kroz sagledavanje postojećih načina rada, trenutnih mogućnosti, potreba i očekivanih rezultata, može se uočiti da postoje mogućnosti za opšte unapređenje postojećeg stanja i za postizanje višeg nivoa organizacionih performansi.

Mogućnosti za unapređenje stanja postoje u oblasti usklađivanja postojeće i nacionalne normativno-zakonske regulative, zatim organizacije, organizacione kulture, u oblasti tehnologije rada, kvaliteta i raspodele, u funkcijama i procesima, kao i u domenu pojedinačnih elemenata sistema.

 

Biografija autora

Srđan D. Ljubojević, Vojna akademija, Univerzitet odbrane, Beograd.

Logistics department

magister of technical science

Objavljeno
2015/05/15
Rubrika
Pregledni radovi