Doprinos modeliranju pneumatskog poluaktivnog upravljanja sistema oslanjanja vozila

  • Nabil S. Khettou Univerzitet odbrane u Beogradu, Vojna akademija, Beograd
  • Miroslav M. Demić
  • Slavko R. Muždeka Univerzitet odbrane u Beogradu, Vojna akademija, Beograd
  • Milan M. Krsmanović Univerzitet odbrane u Beogradu, Vojna akademija, Beograd
Ključne reči: air spring||, ||vazdušna opruga, suspensions||, ||oslanjanje, Pneumatics||, ||pneumatici, Vehicles||, ||vozilo,

Sažetak


U radu je prikazano modeliranje poluaktivnog pneumatskog sistema elastičnog oslanjanja korišćenjem četvrtinskog modela vozila. Korišćen je konvencionalni model oslanjanja (ovešena masa – masa-opruga-amortizer), u kombinaciji sa vazdušnom oprugom. Dinamičke jednačine pneumatskog elastičnog elementa izvedene su na osnovu zakona termodinamike. Simulacioni model razvijen je korišćenjem programskog paketa MATLAB. U modelu su date prenosne funkcije vertikalnih pomeranja ovešene mase sa promenlјivim parametrima. Rezultati simulacije pokazuju da na  dinamičko ponašanje sistema utiču pritisak u vazdušnom jastuku, prečnik ventila, koeficijent prigušenja i mehanička krutost opruge. Metodologija poluaktivnog upravlјanja sistemom oslanjanja zasniva se na  kontroli prečnika ventila korišćenjem dva stanja jednog on-off prekidača, na osnovu brzine kretanja ovešene mase i relativne brzine krajeva vazdušnog jastuka. Dobijeni rezultati pokazuju da usvojeni način upravlјanja i konfiguracija sistema oslanjanja obezbeđuje smanjenje amplitude oscilacija oko ravnotežnog položaja sistema.

 

Objavljeno
2015/11/12
Rubrika
Stručni radovi