Zdravstvena edukacija mladih kroz vršnjačku edukaciju

  • Andrijana Milošević Georgiev Univerzitet u Beogradu – Farmaceutski fakultet, Katedra za socijalnu farmaciju i farmaceutsko zakonodavstvo
  • Dušanka Krajnović Univerzitet u Beogradu – Farmaceutski fakultet, Katedra za socijalnu farmaciju i farmaceutsko zakonodavstvo
  • Jelena Brzaković AU Srbotrade
  • Ivana Stević Univerzitet u Beogradu – Farmaceutski fakultet, Katedra za socijalnu farmaciju i farmaceutsko zakonodavstvo
  • Valentina Marinković Univerzitet u Beogradu – Farmaceutski fakultet, Katedra za socijalnu farmaciju i farmaceutsko zakonodavstvo

Sažetak


Vršnjačka edukacija (VE) je efikasnija strategija za poboljšanje zdravlja adolescenata od tradicionalnih metoda (npr. obuka od strane nastavnika). Pored poboljšanja znanja, u vezi sa različitim zdravstvenim pitanjima unapređuju se verovanja, stavovi i ponašanja među studentima. Analizirali smo koje su pozitivne i negativne strane VE iz ugla studenata, kao i u kojoj meri su studenti zainteresovani za vršnjačke edukacije. Studija preseka je sprovedena u novembru i decembru 2020. godine na uzorku studenata Farmaceutskog fakulteta Univerziteta u Beogradu (N=145), korišćenjem namenski kreiranog upitnika. Dominantno je bilo osoba ženskog pola (83,4%). Kao najznačajniju pozitivnu stranu 44,8% ispitanika navodi bolju upućenost u problematiku i način razmišljanja vršnjačkih edukatora. Kao glavni nedostatak, najveći broj ispitanika (97,8%) navodi nedovoljno iskustva i obučenost vršnjačkih edukatora. Studenti bi voleli da budu edukatori (51,3%), najviše na temu prevencije bolesti, promocije zdravlja i zdravih stilova života (20,3%). Rezultati pokazuju da je studenti imaju pozitivne stavove prema vršnjačkoj edukaciji što je potrebno dalje istraživati posebno zbog značaja u periodu adolescencije.

Reference

Abdi F, Simbar M. The Peer Education Approach in Adolescents- Narrative Review Article. Iran J Public Health. 2013;42(11):1200-1206.

Oh J-E, Chan YK, Kong A, Ma H. Animation Students' Engagement and Motivation through Peer Teaching: Online Flipped Classroom Approach. Archives of Design Research. 2022;35(1):7-23.

Objavljeno
2022/10/18
Rubrika
Poster prezentacije sekcije Socijalna farmacija i farmaceutsko zakonodavstvo