Личност и/или природа: Осврт на Ларшеову критику митрополита Јована Зизијуласа
Sažetak
Ларше личност изједначава са индивидуом и ту леже корени његовог неразумевања Зизијуласа. Он не успева да схвати личност као име за однос, остајући тако у границама класичне схоластичке мисли. С друге стране, он природу схвата као неку врсту реално засебног и независног ентитета у коме личности партиципирају. Пошто Св. оци, на које Ларше стално апелује, на многим местима изричу тврдње које су у директној супротности са Ларшеовим мишљењем, он је принуђен да их тумачи натегнуто и ван контекста, износећи противречне тврдње, како смо на више места показали.
Reference
Belley, C. A. (2008). Gregory of Nazianzus on the Trinity and the Knowledge of God: In Your Light We Shall See Light. Oxford.
Zizioulas, J. D. (2006). Communion and Otherness. T&T Clark.
Зизијулас, Ј. (2009). Догматске теме. Нови Сад.
Zizioulas, J. D. (2010). The One and the Many; Studies on God, Man, the Church, and the World Today. Sebastian Press.
Zizioulas, J. D. (2011). The Eucharistic Communion and the World. T&T Clark.
Ларше, Ж. (2014). Злоупотреба Светог Максима Исповедника зарад једне савремене идеологије. Црквене студије, 11, 705–720.
Ларше, Ж. (2015). Личност и природа: Православна критика персоналистичких теорија Христа Јанараса и Јована Зизијуласа. Ниш: Пунта.
Lossky, V. (1974). In the Image and Likeness of God. New York: St Vladimir’s Seminary Press.
Melchisedec, T. (2015). Union and Distinction in the Thought of St Maximus the Confessor. Oxford University Press.
Папаниколау, А. (2012). Бити са Богом: Тројица, апофатичко богословље и богочовечанска заједница. Требиње.
Prestige, G. L. (1969). God in Patristic Thought. London.
Widdicombe, P. (1974). The Fatherhood of God From Origen to Athanasius. Oxford.
Prijavom priloga za objavljivanje, putem ovog sistema elektronskog uređivanja, autor sva prava ustupa uredništvu časopisa „Sabornost – Teološki godišnjak“.