VISUAL-EMOTIONAL ELEMENTS OF FOLK DANCE IN THE STRUCTURE OF PUPILS' WRITING

  • Aleksandar M Jovanović Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet
Keywords: literary essay, MUSIC, folk tradition, interpretation, folklore,

Abstract


Familiarizing the pupils with the concept of folk dance. Folk dance as a part of folk lore. The elements of folk dance (music, song, costume, coreography). Observing integral elements. Syncretism. Describing observed and experienced phenomena. Description of dynamic artistic image. Description of folk dance introduces pupils for observation and appreciation. First to be described are easily observable, dominant elements, to be followed by other details which can be observed by pupils and which are conditional on their psychical and emotional abilities.

References

Миларић, В, (1969). Дечје језичко стваралаштво,Нови Сад: Културни центар

Јовановић, М.Р. (2008). Аспекти игре у балканским књижевностима, у: Изазвана реч, Београд: Штампа Мрљеш

Висинко, К. (2005). Дјечја прича, Загреб: Школска књига

Антонијевић, Д. (1986). Византијско играчко наслеђе. Народно стваралаштво: фолклор, XXV(1–4), 51–70.

Panić, V. (2005). Psihologija i umetnost. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Нешић, Б. (2000). Развијање перцептивних способности ученика (Том 2). Ниш: Филозофски факултет.

Published
2017/02/03
Section
Professional Paper