VIZUELNO-EMOTIVNI ELEMENTI FOLKLORNE IGRE U STRUKTURI UČENIČKOG PISANOG SASTAVA
Sažetak
Upoznavanje učenika sa pojmom folklor. Narodna igra kao deo folklora. Elementi narodne igre (muzika, pesma, nošnja, koreografija). Uočavanje uključenih elemenata. Sinkretizam. Opisivanje viđenog i doživljenog. Opis dinamične umetničke slike. Opis folkorne igre je priprema za uvođenje učenika u posmatranje i zapažanje. Prvo se opisuju pojedinosti koje se lako zapažaju i koje su dominante, a potom i druge pojedinosti koje učenik može da uoči i koje su uslovljene njegovim psihičkim i emotivnim moćima.
Reference
Миларић, В, (1969). Дечје језичко стваралаштво,Нови Сад: Културни центар
Јовановић, М.Р. (2008). Аспекти игре у балканским књижевностима, у: Изазвана реч, Београд: Штампа Мрљеш
Висинко, К. (2005). Дјечја прича, Загреб: Школска књига
Антонијевић, Д. (1986). Византијско играчко наслеђе. Народно стваралаштво: фолклор, XXV(1–4), 51–70.
Panić, V. (2005). Psihologija i umetnost. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Нешић, Б. (2000). Развијање перцептивних способности ученика (Том 2). Ниш: Филозофски факултет.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).