VIZUELNO-EMOTIVNI ELEMENTI FOLKLORNE IGRE U STRUKTURI UČENIČKOG PISANOG SASTAVA

  • Aleksandar M Jovanović Univerzitet u Beogradu, Učiteljski fakultet
Ključne reči: literary essay||, ||pisani sastav, MUSIC||, ||muzika, folk tradition||, ||narodna tradicija, interpretation||, ||interpretacija, folklore||, ||folklor,

Sažetak


Upoznavanje učenika sa pojmom folklor. Narodna igra kao deo folklora. Elementi narodne igre (muzika, pesma, nošnja, koreografija). Uočavanje uključenih elemenata. Sinkretizam. Opisivanje viđenog i doživljenog. Opis dinamične umetničke slike. Opis folkorne igre je priprema za uvođenje učenika u posmatranje i zapažanje. Prvo se opisuju pojedinosti koje se lako zapažaju i koje su dominante, a potom i druge pojedinosti koje učenik može da uoči i koje su uslovljene njegovim psihičkim i emotivnim moćima.

Reference

Миларић, В, (1969). Дечје језичко стваралаштво,Нови Сад: Културни центар

Јовановић, М.Р. (2008). Аспекти игре у балканским књижевностима, у: Изазвана реч, Београд: Штампа Мрљеш

Висинко, К. (2005). Дјечја прича, Загреб: Школска књига

Антонијевић, Д. (1986). Византијско играчко наслеђе. Народно стваралаштво: фолклор, XXV(1–4), 51–70.

Panić, V. (2005). Psihologija i umetnost. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

Нешић, Б. (2000). Развијање перцептивних способности ученика (Том 2). Ниш: Филозофски факултет.

Objavljeno
2017/02/03
Broj časopisa
Rubrika
Stručni članak