Project method in activities of adopting mathematical concepts
Abstract
The project method in the activities of adopting mathematical concepts can be used to solve a variety of mathematical problems arising from the real world. This method requires the team work of children and educators, as well as their additional engagement in the implementation of the project. In this case, educators face additional challenges such as deviation from the usual teaching methods, additional engagement in the study of the real problem and academic literature, unexpected situations during the project development and the uncertainty of the results of the project. The paper presents the phases of the project implementation, as well as one example of the adoption of mathematical concepts through the project. Recommendations have been given given for project themes that can be processed by the project method in the activities of adopting mathematical concepts.
References
Čižmešija, A. (2006). Projektna nastava matematike. Preuzeto sa http://web.math.hr/nastava/mnm1/Projekt.ppt 2018 Mar 19.
Dewey, J. (1902). The Child and the Curriculum. Chicago: University of Chicago Press.
Gojkov, G. (2006). Metateorijske koncepcije pedagoške metodologije : Uvod u pedagošku metodologiju. Vršac: Viša škola za obrazovanje vaspitača.
Katz, L.G., & Chard, S. (2000). Engaging children's minds: The project approach, 2nd ed.. Stamford, Conn.: Ablex Pub. Corp.
Kilpatrick, W.H. (1918). The Project Method. Teachers College Record, 19, 319-335.
Krnjaja, Ž., & Pavlović-Breneselović, D. (2017). Kaleidoskop-projektni pristup učenju. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju.
Matijević, M. (2008). Projektno učenje i nastava. U Nastavnički suputnik 2008./09.. (str. 188-225). Zagreb: Znamen. Preuzeto sa https://bib.irb.hr/datoteka/409015.Projektno_ucenje_Matijevic.pdf
Petković, M. (2011). Fraktali-konačno u beskonačnom. U: Festival „Nauk nije bauk“, Niš. Preuzeto sa http://tesla.pmf.ni.ac.rs/people/dexter/popular/11Nauknijebauk.pdf 2018 Mar 19.
Rupiper, M. (2011). Young Investigators: The Project Approach in Early Years. Columbia University: Teachers College.
Tričković, A. (2014). Najveći fraktali. Preuzeto sa https://anicatrickovic.weebly.com/zanimljivosti/najveci-fraktali
Вилотијевић, М., & Вилотијевић, Н. (2016). Модели развијајуће наставе. 1. Београд: Учитељски факултет.
Дал, К., & Нордквист, С. (2011). Матиш, баш свуда! : истражуј бројеве и пронађи моделе. Београд: Прополис плус.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).