KOREKCIJA I VREDNOVANJE POZNAVANJA ORTOGRAFSKE NORME U NASTAVNOJ PRAKSI
Sažetak
U rada ispitujemo koji status imaju ortografske greške kada se kontrolišu i vrednuju pismeni zadaci srednjoškolaca. Sa tim ciljem detaljno smo analizirali korektivne postupke nastavnika u 120 vežbanki (350 pismenih zadataka). Pored toga, bavimo se značajem, metodičkim aspektima i razvijanjem umeća ispravljanja pismenih zadataka. Hipoteza od koje smo u analizi pošli je da je nastava pravopisa u našim srednjim školama zanemarena, što svakako utiče na percepciju nastave, pa i na shvatanje i ponašanje učenika. Na pravopisne greške se ukazuje delimično, metodologija ispravljanja grešaka pokazuje manjkavosti, vrednovanje pismenih zadataka nije uvek u skladu sa zastupljenošću grešaka, već na to utiču drugi, spoljni (i mahom nebitni), faktori. Nastavnik ne prati da li učenici usavršavaju svoj pismeni izraz, ne pregledaju se ispravke pismenih zadataka. Rečju, u ispravljanju i ocenjivanju pismenih zadataka sa ortografskog aspekta vlada površnost i automatizam. U radu se daju i predlozi za izmenu zatečenog stanja.
Reference
Брборић, В. (2004). Правопис српског језика у наставној пракси. Београд: Филолошки факултет.
Вучковић, М. (1993). Методика наставе српског језика и књижевности у млађим разредима основне школе : за студенте педагошке академије. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Илић, П. (1998). Српски језик и књижевност у наставној теорији и пракси : методика наставе. Нови Сад: Змај.
Николић, М. (1988). Методика наставе српскохрватског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Николић, М. (1992). Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Пешикан, М., Јерковић, Ј., & Пижурица, М. (2010). Правопис српскога језика. Нови Сад: Матица српска.
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).