STAVOVI I PONAŠANJE STUDENATA O ZLOUPOTREBI INTERNETA U DRUŠTVENIM DOGAĐANJIMA: ANALIZA PREMA POLOVIMA
Sažetak
Nove Internet tehnologije donele su novi spektarinteresovanja u celom svetu. U centru pažnje ljudi su društvene mreže, njihovo osnovno korišćenje i zloupotreba. Autori analiziraju grupu studenata Visoke poslovne škole strukovnih studija iz Novog Sada, Srbija i Fakultete za organizacijske vede iz Kranja, Slovenija. U centru pažnje ovog istraživanja sustavovi i ponašanjastudenata o društvenim aspektmai generalnog korišćenja Interneta, a posebno društvenih mreža i Vikiliksa. Ovaj rad je sledbenik kros-kulturalnog istraživanja predstavljenog u ovom časopisu pre dve godine, ali strukturiranog drukčije, prema lokaciji gde su preuzeti. Rezultati ovog istraživanja su analizirani i prezentovani prema polu ispitanika.
Reference
Bonetti, M., Campbell, M.A., & Gilmore, L.A. (2010). The Relationship of Loneliness and Social Anxiety with Children's and Adolescents' Online Communication. CyberPsychology, Behavior, and Social Networking, 13(3), 279-285.
Boyd, D.M., & Ellison, N.B. (2008). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 210-230.
Cross, R., & Parker, A. (2004). The Hidden Power of Social Networks: Understanding How Work Really Gets Done in Organizations. Harvard Business School Press.
Ellison, N.B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The Benefits of Facebook ‘‘Friends: '' Social Capital and College Students' Use of Online Social Network Sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12, 1143-1168.
Gardels, N. (2011). Welcome to the Geo-Information Age. New Perspectives Quarterly, 28(1), 2-5.
Haferkamp, N., & Kramer, N.C. (2011). Social Comparison 2. O: Examining the Effects of Online Profiles on Social-Networking Sites. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 4(5), 309-314.
Jošanov, B., Pucihar, A., & Jošanov-Vrgović, I. (2014). Opinions and behavior of students in Social aspects of Internet use in Serbia and Slovenia. Škola biznisa, 1, 18-33.
Kujath, C.L. (2011). Facebook and MySpace: Complement or Substitute for Face-to-Face Interaction?, Cyberpsychology. Behavior, and Social Networking, 14(1-2), 75-78
Lampe, C., Ellison, N., & Steinfield, C. (2006). A Face(book) in the Crowd: Social Searching vs. Social Browsing. In:Proceedings of the 20th conference on Computer supported cooperative work CSCW. 167-170.
Lenhart, A., & Madden, M. (2007). Social networking websites and teens: An overview (pp. 1-7). Pew/Internet.
Mesch, G. (2005). A study of adolescents' online and offline social relationships. Oxford, England: Oxford Internet Institute. Retrieved from www.oii.ox.ac.uk=research=publications=RR8.pdf
Tsedu, T. (2012). The rise of cyber abuse. Retrieved from http://m.news24.com/women24/Wellness/BodyAndSpirit/Media-attention-needed-for-cyber-abuses-2011112
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).