KVALITET USLUGA U TURISTIČKIM PREDUZEĆIMA KAO MODEL UPRAVLJANJA TURISTIČKOM DESTINACIJOM
Sažetak
Osnovna hipoteza od koje se krenulo u radu jeste tvrdnja da je kvalitetna usluga ključ za zadržavanje postojećih i privlačenje novih turista. Osnovni cilj istraživanja predstavlja definisanje uloge kvaliteta u turističkim preduzećima na stepen potrošačevog zadovoljstva pruženom uslugom. U ovom istraživanju korišćena je tehnika anketnog istraživanja. Ispitanici su bili slučajni prolaznici i zaposleni u turističkom sektoru u opštini Bečej а od njih se tražilo da ocene kvaliet usluga u turističkim preduzećima i zalaganje zaposlenih u turističkim agencijama, u cilju što većeg izlaženja u susret potrebama i zahtevima turista. Na osnovu analize zavisnih i nezavisnih varjabli, došlo se do zaključka da kvalitet pruženih turističkih usluga u ovom regionu nije na zadovoljavajućem nivou, ali da preduslovi za njegovo poboljšanje postoje, ukoliko bi se uložili trud i sredstva u ove svrhe. Dobijeni rezultati mogu biti značajni za pružaoce usluga i doprineti unapređenju poslovanja kroz prilagođavanje turističke ponude potrebama turista.
Reference
Blešić, I., Romelić, J., & Garača, V. (2009). Ispitivanje očekivanog i percepiranog kvaliteta usluge u hotelima zapadnomoravske banjske zone. Glasnik srpskog geografskog društva, 1, 1-12.
Đorđijev, J. (2010). Satisfakcija potrošača u turizmu. Beograd: Univerzitet Singidunum.
Hаdžić, O., & Bjeljаc, Ž. (2006). Ispitivаnje fаktorа koji utiču nа zаdovoljstvo turističkim doživljаjem turiste – posetiocа mаnifestаcijа u Novom Sаdu. Glаsnik Srpskog geogrаfskog društvа, 86(2), 261-276.
Kotler, F., Bowen, J., & Makens, J. (2010). Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu. Zagreb: Mate.
Oroian, M., & Gheres, M. (2012). Developing a risk management model in travel agencies activity: An empirical analysis. Tourism Menagement, 33, 1598-1603.
Radosavljević, G. (2009). Menadžment u turizmu. Kragujevac: Ekonomski fakultet.
Vujko, A., Gajić, T., Mladenovski, M., & Momirski, J. (2015). Ispitivanje očekivanog i percipiranog kvaliteta hotelskih usluga. Škola biznisa, 1, 47-57.
Vujnić, J. (2016). Stanje i mogućnosti razvoja turizma opštine Bečej. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.
Vučković, J. (2015). Uticaj uslužnog ponašanja zaposlenih na kvalitet usluga. Turističko poslovanje, 15, 135-143.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).