KVALITET USLUGA U TURISTIČKIM PREDUZEĆIMA KAO MODEL UPRAVLJANJA TURISTIČKOM DESTINACIJOM

  • Aleksandra Vujko Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
  • Jovana Vujnić Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
  • Tamara Gajić Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
  • Marko Petrović Geografski institut "Jovan Cvijić", Srpska Akademija Nauka i Umetnostu - SANU
Ključne reči: QUALITY OF SERVICES||, ||kvalitet usluga, municipality of Becej||, ||opština Bečej, tourist offer||, ||turistička ponuda, customer satisfaction||, ||zadovoljstvo potrošača,

Sažetak


Osnovna hipoteza od koje se krenulo u radu jeste tvrdnja da je kvalitetna usluga ključ za zadržavanje postojećih i privlačenje novih turista. Osnovni cilj istraživanja predstavlja definisanje uloge kvaliteta u turističkim preduzećima na stepen potrošačevog zadovoljstva pruženom uslugom. U ovom istraživanju korišćena je tehnika anketnog istraživanja. Ispitanici su bili slučajni prolaznici i zaposleni u turističkom sektoru u opštini Bečej а od njih se tražilo da ocene kvaliet usluga u turističkim preduzećima i zalaganje zaposlenih u turističkim agencijama, u cilju što većeg izlaženja u susret potrebama i zahtevima turista. Na osnovu analize zavisnih i nezavisnih varjabli, došlo se do zaključka da kvalitet pruženih turističkih usluga u ovom regionu nije na zadovoljavajućem nivou, ali da preduslovi za njegovo poboljšanje postoje, ukoliko bi se uložili trud i sredstva u ove svrhe. Dobijeni rezultati mogu biti značajni za pružaoce usluga i doprineti unapređenju poslovanja kroz prilagođavanje turističke ponude potrebama turista.


Biografije autora

Aleksandra Vujko, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Turizam, predavač
Jovana Vujnić, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Turizam, student
Tamara Gajić, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Turizam, profesor strukovnih studija
Marko Petrović, Geografski institut "Jovan Cvijić", Srpska Akademija Nauka i Umetnostu - SANU
Turizam, naučni saradnik

Reference

Blešić, I., Romelić, J., & Garača, V. (2009). Ispitivanje očekivanog i percepiranog kvaliteta usluge u hotelima zapadnomoravske banjske zone. Glasnik srpskog geografskog društva, 1, 1-12.

Đorđijev, J. (2010). Satisfakcija potrošača u turizmu. Beograd: Univerzitet Singidunum.

Hаdžić, O., & Bjeljаc, Ž. (2006). Ispitivаnje fаktorа koji utiču nа zаdovoljstvo turističkim doživljаjem turiste – posetiocа mаnifestаcijа u Novom Sаdu. Glаsnik Srpskog geogrаfskog društvа, 86(2), 261-276.

Kotler, F., Bowen, J., & Makens, J. (2010). Marketing u ugostiteljstvu, hotelijerstvu i turizmu. Zagreb: Mate.

Oroian, M., & Gheres, M. (2012). Developing a risk management model in travel agencies activity: An empirical analysis. Tourism Menagement, 33, 1598-1603.

Radosavljević, G. (2009). Menadžment u turizmu. Kragujevac: Ekonomski fakultet.

Vujko, A., Gajić, T., Mladenovski, M., & Momirski, J. (2015). Ispitivanje očekivanog i percipiranog kvaliteta hotelskih usluga. Škola biznisa, 1, 47-57.

Vujnić, J. (2016). Stanje i mogućnosti razvoja turizma opštine Bečej. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.

Vučković, J. (2015). Uticaj uslužnog ponašanja zaposlenih na kvalitet usluga. Turističko poslovanje, 15, 135-143.

Objavljeno
2016/11/01
Rubrika
Originalni naučni članak