PRECIZNOST OCENA PROSTOG I STRATIFIKOVANOG SLUČAJNOG UZORKA NA TRŽIŠTU NAUČNIH ČASOPISA

  • Nemanja Lojanica Univerzitet u Kragujevcu, Ekonomski fakultet,

Sažetak


Prilikom sprovođenja ekonomskih istraživanja, veoma značajno pitanje predstavlja izbor adekvatnog uzorka. Tačnije, cilj je da odabrani uzorak što preciznije odslikava karakterisike osnovnog skupa. Sa tim u vezi, u ovoj studiji je ispitivana preciznost ocena prostog i stratifikovanog slučajnog uzorka na tržištu naučnih časopisa. Kao odgovarajuća vrednost obeležja, odabran je impakt faktor. Rezultati sprovedene analize, pokazali su, da stratifikovan slučajni uzorak obezbeđuje preciznije ocene u odnosu na prost slučajan uzorak. Konkretnije, izračunata sredina stratifikovanog uzorka je bliža sredini populacije, i varijansa sredine stratifikovanog uzorka je manja. Samim time, korišćenjem stratifikovanog uzorka, beleži se manje odstupanje od parametara populacije. Navedene prednosti formiranja stratuma treba uzeti u obzir prilikom formiranja odgovarajućih uzoraka u ekonomskim analizama.

Objavljeno
2017/11/16
Rubrika
Originalni naučni članak