PRECIZNOST OCENA PROSTOG I STRATIFIKOVANOG SLUČAJNOG UZORKA NA TRŽIŠTU NAUČNIH ČASOPISA
Sažetak
Prilikom sprovođenja ekonomskih istraživanja, veoma značajno pitanje predstavlja izbor adekvatnog uzorka. Tačnije, cilj je da odabrani uzorak što preciznije odslikava karakterisike osnovnog skupa. Sa tim u vezi, u ovoj studiji je ispitivana preciznost ocena prostog i stratifikovanog slučajnog uzorka na tržištu naučnih časopisa. Kao odgovarajuća vrednost obeležja, odabran je impakt faktor. Rezultati sprovedene analize, pokazali su, da stratifikovan slučajni uzorak obezbeđuje preciznije ocene u odnosu na prost slučajan uzorak. Konkretnije, izračunata sredina stratifikovanog uzorka je bliža sredini populacije, i varijansa sredine stratifikovanog uzorka je manja. Samim time, korišćenjem stratifikovanog uzorka, beleži se manje odstupanje od parametara populacije. Navedene prednosti formiranja stratuma treba uzeti u obzir prilikom formiranja odgovarajućih uzoraka u ekonomskim analizama.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).