ATRAKTIVNOST TRGOVINE NA MALO ZA STRANE INVESTITORE U REPUBLICI SRBIJI UZ OSVRT NA KOMPANIJU DELHAIZE GROUP

  • Biljana Stankov Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Milijana Roganović Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Sonja Marjanski Lazić Ekonomsko-trgovinska škola "Jovan Trajković" Zrenjanin

Sažetak


Trgovinska delatnost u Srbiji je veoma atraktivna privredna oblast za strane investitore koja poslednjih godina nakon proizvodnog sektora privlači najviše stranih ulagača. Značajnim učešćem u osnovnim makroekonomskim pokazateljima privrede Srbije, trgovina doprinosi intenziviranju privrednog rasta i razvoja zemlje i povećanju priliva SDI, a time i pospešivanju akumulacije kapitala. Trgovina na malo je od 2000. godine, kada su u Srbiju počeli intenzivnije da pristižu strani investitori, privukla značajan broj stranih ulagača koji su donoseći svež kapital doprineli i razvoju savremenih oblika trgovine na malo, kao i preorjentaciji maloprodavaca koji sve više pažnje posvećuju potrebama i željama potrošača, a u drugi plan stavljaju asortiman i karakteristike proizvoda koje prodaju. Jedan od najvećih stranih investitora u Srbiji, a svakako najsnažniji učesnik na tržištu trgovine na malo, jeste kompanija Delhaize Group čije je sedište u Belgiji. Prepoznavši prednosti delatnosti trgovine na malo u Srbiji, kao i odlične perspektive njenog budućeg razvoja, Delhaize Group je, iskoristivši pogodnu priliku, investirala u kupovinu trgovinskog lanca Delta Maxi, tadašnjeg regionalnog lidera, i time ostvarila većinsko tržišno učešće, ušavši u konkurentsku borbu sa takođe moćnim kompanijama poput Agrokora, Merkatora i Metroa. Delhaize Group svakako predstavlja vodećeg trgovca na malo prehrambenim i ostalim proizvodima u regionu jugoistočne Evrope i u Sjedinjenim Američkim Državama, koji se u svojoj oblasti pojavljuje kao lider održivog i etičkog poslovanja.

Objavljeno
2017/03/06
Rubrika
Pregledni članak