ISTRAŽIVANJE STAVOVA KRAJNJIH KORISNIKA O EFIKASNOSTI PROMOTIVNIH AKTIVNOSTI PROIZVOĐAČA STIROPORA

  • Dragoljub Jovičić Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
  • Marija Vranješ Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
  • Dragana Gašević Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
Ključne reči: styrofoam market||, ||tržište stiropora, personal selling||, ||lična prodaja, advertising||, ||ekonomska propaganda, sales promotion||, ||unapređenje prodaje, public relations||, ||odnosi s javnošću,

Sažetak


Sve više cene energenata, s jedne strane, i sve veća primena termoizolacionih materijala u građevinarstvu, s druge strane, doprinele su intenziviranju konkurencije na ovom poslovnom tržištu. Kako bi privukli i zadržali što veći broj kupaca, proizvođači stiropora moraju neprestano da rade na kvalitetu svoje ponude, ali i integrisanom marketing komuniciranju. U uslovima kada je ponuda konkurenata relativno homogena, upravo promotivne aktivnosti postaju jedan od glavnih faktora konkurentske prednosti. Cilj rada je da istraži relativni značaj pojedinih promotivnih instrumenata pri plasmanu stiropora na vojvođanskom tržištu. U skladu sa navedenim ciljem, korišćene su vrednosti aritmetičke sredine, standardne devijacije i koeficijenta varijacije po promotivnim instrumentima. Podaci su prikupljeni putem nestrukturiranog ličnog komuniciranja na uzorku od 20 isptanika. Rezultati istraživanja ukazuju da postoji izuzetno snažan i pozitivan uticaj promotivnih aktivnosti na plasman stiropora. Pritom, ubedljivo najsnažniji uticaj ima ekonomska propaganda, zatim lična prodaja, pa unapređenje prodaje i na poslednjem mestu su odnosi s javnošću. Ovi rezultati pokazuju da ni jedan od instrumenata promotivnog miksa ne bi trebalo zanemariti, ali i ističu potrebu fokusiranja na one instrumente koji su od najvećeg uticaja na plasman stiropora. Na taj način, nalazi ovog istraživanja mogu biti od koristi menadžmentu kompanija koje posluju na vojvođanskom tržištu stiropora.

Biografije autora

Dragoljub Jovičić, Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
Profesor strukovnih studija
Marija Vranješ, Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
Asistent
Dragana Gašević, Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
Asistent

Reference

Blek, S. (2003). Odnosi s javnošću. Beograd: Clio.

Cutlip, M. S., Center, H. A. & Broom, M. G. (2003). Odnosi s javnošću. Zagreb: Mate.

Hair, F. J., Wolfinbarger, C. M., Oritinav, J. D. & Bush, P. R. (2013). Essentials of Marketing Research (3rd edition). New York: McGraw-Hill.

Jovičić, D., Vranješ, M., & Stankov, B. (2015). Sticanje konkurentske prednosti na vojvođanskom tržištu gasnih kotlova putem integrisanih marketing komunikacija. Škola biznisa, 2015/1, 153-171.

Jovičić, D., Stankov, B., & Vranješ, M. (2014). Istraživanje konkurencije u funkciji pozicioniranja organizacije na poslovnom tržištu. Škola biznisa, 2014/2, 107-123.

Jovičić, D. (2013). Uloga montažera termo-tehničkih instalacija pri kupovini gasnih kotlova. Marketing, 44(4), 361-371.

Jovičić, D. & Salai, S. (2011). Poslovno komuniciranje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.

Jovičić, D. & Sudarov, S. (2014). Savremeno tržišno poslovanje. Novi Sad: Alfa-graf NS.

Kotler, P. (1999). Marketing managament - Analysis, Planning, Implementation & Control. Zagreb: Informator.

Kotler, P. & Keller, K. L. (2012). A framevork for marketing management (international edition (5th edition). Harlow: Pearson Education Limited.

Kotler, P. & Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data status.

Kotler, P., Vong, V., Sonders, Dž. & Armstrong, G. (2007). Principi marketinga. Beograd: Mate.

Lewicki, J. R., Saunders, M. D. & Barry, B. (2009). Pregovaranje. Zagreb: Mate.

Malhotra, K. N., Birks, F. D. & Wills, P. (2012). Marketing research an applied approach (4th edition). Harlow: Pearson Education Limited.

Mandić, T. (2003). Komunikologija: psihologija komunikacije. Beograd: Clio.

Maričić, B. (2005). Ponašanje potrošača. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

Porter, M. E. (1998). Competitive Strategy. New York: Free Press.

Porter, M. E. (2008). Konkurentska prednost. Zagreb: Masmedia.

Tomić, Z. (2003). Komunikologija. Beograd: Čigoja štampa.

Varey, R. J. (2002). Marketing communication. London: Routledge.

Preuzeto sa http://www.austrotherm.rs

Preuzeto sa http://www.buildmagazin.com.

Preuzeto sa http://www.euractiv.rs

Preuzeto sa http://www.fim.co.rs

Preuzeto sa http://www.masterplast.hu

Preuzeto sa http://www.obnovljiviizvorienergije.rs

Preuzeto sa http://www.timizolirka.rs

Objavljeno
2017/11/16
Rubrika
Originalni naučni članak