Uloga zaposlenih i menadžmenta ljudskih resursa u procesu stvaranja vrednosti brenda

  • Saša Virijević Jovanović Fakultet za primenjeni menadžment, ekonomiju i finasije, Beograd, Vanredni profesor
  • Ivana B. Jošanov Vrgović Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Ključne reči: brand||, ||brend, brand management||, ||brend menadžment, brand values||, ||vrednost brenda, brand awareness||, ||svest o brendu, Human resources||, ||ljudski resursi, human resource management||, ||menadžment ljudskih resursa,

Sažetak


Polazeći od definicija brenda, koje ukazuju da je cilj brendiranja izgradnja dugotrajnih odnosa s potrošačima, brend menadžment se može odrediti kao proces izgradnje lojalnosti potrošača prema brendu. Brend je mnogo više od običnih proizvoda. Praksa pokazuje da su to proizvodi koji se dugi niz godina nadograđuju, podižu nivo kvaliteta, i kreiraju poseban odnos sa potrošačima preko asocijativnih svojstava. Na tom putu stvaranja lojalnih potrošača odlučujuća je uloga zaposlenih od čijih sposobnosti, kompetencija i empatije zavisi  pozicioniranje brenda. Polazeći od značaja menadžmenta ljudskih resursa, koncipiran je ovaj rad, koji se bavi istraživanjem uloge ljudskih resursa i menadžmenta ljudskih resursa u procesu stvaranja vrednosti brenda.

Biografija autora

Ivana B. Jošanov Vrgović, Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad, Predavač

Reference

Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity, capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.

Collins, J. C. & Porras, J. I. (1994). Built to Last. London: Century.

Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management. Boston: Pearson Education.

Kotter, J. & Hesketh, J. (1992). Corporate Culture and Performance. Boston: Harvard Business School Press.

Kotler, P. & Keller, K. (2012). Marketing management. Boston: Prentice Hall.

Maričić, B. (2007). Ponašanje potrošača. Beograd: Ekonomski fakultet.

Parasuraman, A, Ziethaml, V. & Berry, L.L. (1988). SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 62(1), 12-40.

Torrington, D., Hall, L, & Taylor, S. (2004). Menadžment ljudskih resursa. Beograd: Data Status.

Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Beograd: Ekonomski fakultet.

Preuzeto sa http://www.lgdisplay.com/eng/recruit/corevalues

Preuzeto sa http://aboutus.lego.com

Objavljeno
2017/11/16
Rubrika
Pregledni članak