Uloga zaposlenih i menadžmenta ljudskih resursa u procesu stvaranja vrednosti brenda
Sažetak
Polazeći od definicija brenda, koje ukazuju da je cilj brendiranja izgradnja dugotrajnih odnosa s potrošačima, brend menadžment se može odrediti kao proces izgradnje lojalnosti potrošača prema brendu. Brend je mnogo više od običnih proizvoda. Praksa pokazuje da su to proizvodi koji se dugi niz godina nadograđuju, podižu nivo kvaliteta, i kreiraju poseban odnos sa potrošačima preko asocijativnih svojstava. Na tom putu stvaranja lojalnih potrošača odlučujuća je uloga zaposlenih od čijih sposobnosti, kompetencija i empatije zavisi pozicioniranje brenda. Polazeći od značaja menadžmenta ljudskih resursa, koncipiran je ovaj rad, koji se bavi istraživanjem uloge ljudskih resursa i menadžmenta ljudskih resursa u procesu stvaranja vrednosti brenda.
Reference
Aaker, D. (1991). Managing Brand Equity, capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.
Collins, J. C. & Porras, J. I. (1994). Built to Last. London: Century.
Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management. Boston: Pearson Education.
Kotter, J. & Hesketh, J. (1992). Corporate Culture and Performance. Boston: Harvard Business School Press.
Kotler, P. & Keller, K. (2012). Marketing management. Boston: Prentice Hall.
Maričić, B. (2007). Ponašanje potrošača. Beograd: Ekonomski fakultet.
Parasuraman, A, Ziethaml, V. & Berry, L.L. (1988). SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 62(1), 12-40.
Torrington, D., Hall, L, & Taylor, S. (2004). Menadžment ljudskih resursa. Beograd: Data Status.
Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Beograd: Ekonomski fakultet.
Preuzeto sa http://www.lgdisplay.com/eng/recruit/corevalues
Preuzeto sa http://aboutus.lego.com
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).