EFIKASNI MARKETING KANALI – PREDUSLOV ZA KONKURENTNOST NA SRPSKOM TRŽIŠTU GASNIH KOTLOVA

  • Dragoljub Jovičić Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Marija Vranješ Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Dragana Gašević Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Ključne reči: Serbian gas boiler market||, ||srpsko tržište gasnih kotlova, marketing mix||, ||marketing miks, competitiveness||, ||konkurentnost, marketing channels||, ||marketing kanali,

Sažetak


U poslednjih deset godina intenzivno se razvijalo srpsko tržište gasnih kotlova. Paralelno sa porastom tražnje, povećavao se broj prisutnih brendova, ali i broj distributera, koji su se bavili plasmanom ovih proizvoda. Konkurencija je postajala sve oštrija, i samo oni distributeri koji su imali efikasan marketing miks mogli su ostvariti konkurentsku prednost i obezbediti opstanak na srpskom tržištu. Želeći da istraže značaj pojedinih instrumenata marketing miksa pri plasmanu gasnih kotlova u Srbiji, autori su preliminarno intervjuisali kupce, eksperte - tehnička lica, ali i menadžere prodaje, koji možda i najbolje poznaju ovu, veoma kompleksnu, problematiku. Istraživanje se zasniva na istraživačkoj hipotezi koja glasi: Efikasni marketing kanali su ključni faktor ostvarivanja konkurentske prednosti na srpskom tržištu gasnih kotlova. Nakon terenskih istraživanja, prikupljeni podaci su obrađeni primenom odgovarajuće metodologije, a rezultati istraživanja su potvrdili istraživačku hipotezu.

 

Biografije autora

Dragoljub Jovičić, Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Marija Vranješ, Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Dragana Gašević, Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Objavljeno
2019/04/10
Rubrika
Originalni naučni članak