TREND „LAST MINUTE“ TURISTIČKIH ARANŽMANA U SRBIJI

  • Milica P Began t.a. Nitravel Niš
Ključne reči: tourist arrangement||, ||turistički aranžman, stationary tourism||, ||stacionarni aranžman, tourist agencies in Serbia||, ||turističke agencije u Srbiji, tourists||, ||turisti, „last minute“ market||, ||tržište "last minute",

Sažetak


Turističke agencije u Srbiji se trude da prate svetske trendove po pitanju ponuda turističkih aranžmana. Mora se priznati da su vozni parkovi prevoznika u Srbiji veoma moderni i kvalitetni, da postoje dobri, školovani i iskusni turistički vodiči. Ako se pogleda izbor turističkih aranžmana, tipovi stacionarnih aranžmana i smeštajni objekti na destinacijama i ako se oni uporede sa sličnim ponudama svetskih turističkih agencija, uočava se da ponuda turističkih agencija u Srbiji nimalo ne zaostaje za ponudama renomiranih tur-operatora, kao što je „Dertour“. Štaviše – mnoge naše turističke agencije na destinacijama (Španija, Francuska, Italija, Grčka...) imaju iste partnere i smeštajne objekte kao veliki svetski tur-operatori. U postojećoj ponudi, na turbulentnom tržištu, kod turista sa ograničenom platežnom moći, turističke agencije u Srbiji primorane su da spuste cene „ispod cene“. Pojam spuštanja cene aranžmana u turizmu često se naziva „last minute“, može biti prisutan kod svakog tipa turističkog aranžmana, u Srbiji se javlja u poslednjoj deceniji, a posle ukidanja viza za putovanje u inostranstvo postaje sveprisutan u ponudama turističkih agencija organizatora putovanja u Srbiji.

Reference

Štetić, S., & Šalov, P. (2000). Poslovanje turističkih agencija. Savezni centar za unapređenje hotelijerstva - ugostiteljstva.

Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta.

Objavljeno
2013/09/30
Rubrika
Pregledni članak