TREND „LAST MINUTE“ TURISTIČKIH ARANŽMANA U SRBIJI
Sažetak
Turističke agencije u Srbiji se trude da prate svetske trendove po pitanju ponuda turističkih aranžmana. Mora se priznati da su vozni parkovi prevoznika u Srbiji veoma moderni i kvalitetni, da postoje dobri, školovani i iskusni turistički vodiči. Ako se pogleda izbor turističkih aranžmana, tipovi stacionarnih aranžmana i smeštajni objekti na destinacijama i ako se oni uporede sa sličnim ponudama svetskih turističkih agencija, uočava se da ponuda turističkih agencija u Srbiji nimalo ne zaostaje za ponudama renomiranih tur-operatora, kao što je „Dertour“. Štaviše – mnoge naše turističke agencije na destinacijama (Španija, Francuska, Italija, Grčka...) imaju iste partnere i smeštajne objekte kao veliki svetski tur-operatori. U postojećoj ponudi, na turbulentnom tržištu, kod turista sa ograničenom platežnom moći, turističke agencije u Srbiji primorane su da spuste cene „ispod cene“. Pojam spuštanja cene aranžmana u turizmu često se naziva „last minute“, može biti prisutan kod svakog tipa turističkog aranžmana, u Srbiji se javlja u poslednjoj deceniji, a posle ukidanja viza za putovanje u inostranstvo postaje sveprisutan u ponudama turističkih agencija organizatora putovanja u Srbiji.
Reference
Štetić, S., & Šalov, P. (2000). Poslovanje turističkih agencija. Savezni centar za unapređenje hotelijerstva - ugostiteljstva.
Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).