ELEKTRONSKO UČENJE U POSLOVANJU
Sažetak
Obuka za zaposlene povećava efikasnost rada i zbog toga kompanije treba da ulažu u profesionalni razvoj svojih zaposlenih. Shvatanje neophodnosti obuke je, međutim, samo početak. Izbor odgovarajuće obuke ostavlja mnogo prostora za sumnju. Ipak, izbor metoda obrazovanja je najteži deo procesa. Pored tradicionalne obuke – koja je i dalje najpopularnija – Internet obuka dobija na popularnosti. Izbor između elektronskog učenja i tradicionalne obuke čini se komplikovanim. Zavisi od mnogo faktora - veličine preduzeća i njegovih potreba. Malo preduzeće koje treba obuku za nekoliko zaposlenih zahtevaće potpuno različita rešenja od korporacije, koja imajući stotine ili hiljade zaposlenih za obuku, možda će smatrati korisnim da organizuje internu obuku, informacioni i komunikacioni sistem. Ovaj članak prikazuje prednosti i mane tradicionalne i obuke elektonskog učenja, koje treba uzeti u obzir od strane kompanija koje biraju metode obuke svojih zaposlenih.
Reference
Dąbrowski, M. (2008). Analiza pomiaru efektywności kosztowej procesów e-learningowych. Od re dak cji, 18.
Hyla, M. (2007). Przewodnik po e-learningu. Wolters Kluwer Polska.
ROI calculator for e-learning. Retrieved from www.prestines.com/calculators/roi-e-learning/index.php, 2013 Sep 23.
Zając, M. (2009). European research into e-learning – key development factors. Bulletin of Leonardo da Vinci Programme, 1(4). Retrieved from http://www.cren.pl/uploaded-files/zajac_badania-europejskie.pdf, 2013 Sep 21.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).