UTICAJ NACIONALNE KULTURE NA ORGANIZACIONE PROMENE I KONKURENTNOST U REPUBLICI SRBIJI
Sažetak
Globalizacijom poslovanja svet postaje tržište na kojem posluju kompanije iz raznih krajeva sveta. Kulture država su imale, a i danas imaju značajan uticaj na način poslovanja kompanija, kao i njihovu poziciju na tržištu. Nacionalna kultura ima značaj pri shvatanju i interpretiranju okruženja od strane menadžera, tip organizacionih promena i motivaciju zaposlenih. To znači da kompanije moraju intenzivnije vršiti selekciju radnika, kako bi individualne kulturne vrednosti radnika (koje se formiraju pod dejstvom nacionalne kulture) bile u skladu sa organizacionom kulturom kompanije, a samim tim i poboljšale svoju konkurentnost na tržištu.
Reference
Berber, N. (2008). Uporedna analiza stilova menadžmenta novi vs stari stilovi. Škola biznisa, 4, 108–114.
Bogićević-Milikić, B., & Janićijević, N. (2009). Menadžment ljudskih resursa u privredama u tranziciji – dve refleksije zajedničkog porekla. Sociologija, 51 (2), 157–176.
Connor, N. (2012). Geert Hofstede: The 6 Dimensions of National Culture. Preuzeto sa http://www.conorneill.com/2012/06/07/geert-hofstede-the-6-dimensions-of-national-culture/.
Ćuić, J., & Berber, N. (2009). Vertikalna i horizontalna integracija i kooperacija. Škola biznisa, 4, 121–131.
Janićijević, N. (2008). Organizaciono ponašanje. Beograd: Data Status.
Privredna komora Srbije. Tehnološke inovacije – Statistika. Preuzeto sa http://www.pks.rs/PrivredaSrbije.aspx?id=22.
Zimanji, V., & Štangl-Šušnjar, G. (2005). Organizaciono ponašanje. Subotica: Ekonomski fakultet.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).