UTICAJ NACIONALNE KULTURE NA ORGANIZACIONE PROMENE I KONKURENTNOST U REPUBLICI SRBIJI

  • Đorđe B Ostojić Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet Subotica, Departman za Menadžment
Ključne reči: human resources||, ||ljudski resursi, NATIONAL CULTURE||, ||nacionalna kultura, cultural dimensions||, ||dimenzije kulture, ORGANIZATIONAL CHANGE||, ||organizacione promene, management styles||, ||stilovi menadžmenta, cross-cultural||, ||međukulturno, COMPETITIVENESS||, ||konkurentnost,

Sažetak


Globalizacijom poslovanja svet postaje tržište na kojem posluju kompanije iz raznih krajeva sveta. Kulture država su imale, a i danas imaju značajan uticaj na način poslovanja kompanija, kao i njihovu poziciju na tržištu. Nacionalna kultura ima značaj pri shvatanju i interpretiranju okruženja od strane menadžera, tip organizacionih promena i motivaciju zaposlenih. To znači da kompanije moraju intenzivnije vršiti selekciju radnika, kako bi individualne kulturne vrednosti radnika (koje se formiraju pod dejstvom nacionalne kulture) bile u skladu sa organizacionom kulturom kompanije, a samim tim i poboljšale svoju konkurentnost na tržištu.

 

Biografija autora

Đorđe B Ostojić, Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet Subotica, Departman za Menadžment

Departman za Menadžment

Student

Reference

Berber, N. (2008). Uporedna analiza stilova menadžmenta novi vs stari stilovi. Škola biznisa, 4, 108–114.

Bogićević-Milikić, B., & Janićijević, N. (2009). Menadžment ljudskih resursa u privredama u tranziciji – dve refleksije zajedničkog porekla. Sociologija, 51 (2), 157–176.

Connor, N. (2012). Geert Hofstede: The 6 Dimensions of National Culture. Preuzeto sa http://www.conorneill.com/2012/06/07/geert-hofstede-the-6-dimensions-of-national-culture/.

Ćuić, J., & Berber, N. (2009). Vertikalna i horizontalna integracija i kooperacija. Škola biznisa, 4, 121–131.

Janićijević, N. (2008). Organizaciono ponašanje. Beograd: Data Status.

Privredna komora Srbije. Tehnološke inovacije – Statistika. Preuzeto sa http://www.pks.rs/PrivredaSrbije.aspx?id=22.

Zimanji, V., & Štangl-Šušnjar, G. (2005). Organizaciono ponašanje. Subotica: Ekonomski fakultet.

Objavljeno
2015/03/11
Rubrika
Pregledni članak