ISTRAŽIVANJE KONKURENCIJE U FUNKCIJI POZICIONIRANJA ORGANIZACIJE NA POSLOVNOM TRŽIŠTU
Sažetak
Svi marketari nastoje da svoju organizaciju i njene proizvode i/ili usluge što bolje pozicioniraju na tržištu. U tom kontekstu, oni moraju osmisliti i u praksi implementirati celovitu marketing strategiju, koja se nesporno zasniva na tri koncepta: segmentaciji, targetiranju i pozicioniranju. Da bi marketari uspešno izdvojili, u pozitivnom smislu, imidž svoje organizacije i njenog brenda u svesti potencijalnih kupaca i korisnika na poslovnom tržištu, neophodno je da pribave i analiziraju dovoljan broj tačnih i relevantnih informacija iz okruženja. Ne umanjujući važnost informacija o kupcima, dobavljačima i ostalim učesnicima u marketing kanalima, u poslednje vreme sve više na značaju dobijaju informacije o konkurenciji. Bez temeljnog i kontinuiranog istraživanja i praćenja konkurencije, marketari ne bi mogli obezbediti menadžmentu kompanije relevantne informacije o konkurentskim organizacijama, a što bi za posledicu imalo apsolutno negativan uticaj na kvalitet budućih upravljačkih odluka. U tom kontekstu, predmet ovog rada je teorijska analiza konkurencije, a cilj istraživanja je sagledavanje realnih stavova menadžera na srpskom tržištu stiropora i stirodura, o najrelevantnijim karakteristikama konkurencije – koje snažno utiču na poslovanje organizacije.
Reference
Coughlan, T. A., Anderson, E., Stern, W. L., & El-Ansary, I.A. (2001). Marketing channels. New Jersey: Prentice Hall.
Galogaža, M. (1999). Industrijski marketing. Novi Sad: Marketing Management College.
Jobber, D., & Fahy, J. (2006). Osnovi marketinga. Beograd: Data Status.
Jovičić, D. (2012). Length of marketing channels in sales of gas boilers. Škola biznisa, 1, 102–112. doi:10.5937/skolbiz1201102j.
Jovičić, D. (2013). Tržišno poslovanje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.
Jovičić, D. (2013). Uloga montažera termo-tehničkih instalacija pri kupovini gasnih kotlova. Marketing, 44(4), 361–371.
Jovičić, D., & Salai, S. (2011). Poslovno komuniciranje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.
Kotler, F., Vong, V., Sonders, D., & Armstrong, G. (2007). Principi marketinga. Beograd: Mate.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data Status.
Porter, M. E. (1998). Competitive Strategy. New York, London, Toronto, Sydney: Free Press.
Salai, S., & Božidarević, D. (2009). Marketing istraživanje. Subotica: Ekonomski fakultet Subotica.
Salai, S., & Kovač-Žnideršić, R. (2008). Marketing. Novi Sad: Alfa-graf NS.
Salai, S., & Kovač-Žnideršić, R. (2012). Marketing: Trends and behaviour patterns. Škola biznisa, 9(1), 15–23. doi:10.5937/skolbiz1201015s
Varey, R. J. (2002). Marketing communication. London: Routledge.
Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
Preuzeto sa www.austrotherm.rs.
Preuzeto sa www.fim.co.rs.
Preuzeto sa www.fima.rs.
Preuzeto sa www.grmecin.rs.
Preuzeto sa www.masterplast.hu.
Preuzeto sa www.roma.rs.
Preuzeto sa www.srmagroup.com.
Preuzeto sa www.timizolirka.rs.
Preuzeto sa www.vračar-boje.rs.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).