ISTRAŽIVANJE KONKURENCIJE U FUNKCIJI POZICIONIRANJA ORGANIZACIJE NA POSLOVNOM TRŽIŠTU

  • Dragoljub Jovičić Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
  • Biljana Stankov Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
  • Marija Vranješ Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Ključne reči: competition research||, ||istraživanje konkurencije, competitive advantage||, ||konkurentska prednost, segmentation||, ||segmentacija, targeting||, ||targetiranje, POSITIONING||, ||pozicioniranje, styrofoam||, ||stiropor, styrodur||, ||stirodur,

Sažetak


Svi marketari nastoje da svoju organizaciju i njene proizvode i/ili usluge što bolje pozicioniraju na tržištu. U tom kontekstu, oni moraju osmisliti i u praksi implementirati celovitu marketing strategiju, koja se nesporno zasniva na tri koncepta: segmentaciji, targetiranju i pozicioniranju. Da bi marketari uspešno izdvojili, u pozitivnom smislu, imidž svoje organizacije i njenog brenda u svesti potencijalnih kupaca i korisnika na poslovnom tržištu, neophodno je da pribave i analiziraju dovoljan broj tačnih i relevantnih informacija iz okruženja. Ne umanjujući važnost informacija o kupcima, dobavljačima i ostalim učesnicima u marketing kanalima, u poslednje vreme sve više na značaju dobijaju informacije o konkurenciji. Bez temeljnog i kontinuiranog istraživanja i praćenja konkurencije, marketari ne bi mogli obezbediti menadžmentu kompanije relevantne informacije o konkurentskim organizacijama, a što bi za posledicu imalo apsolutno negativan uticaj na kvalitet budućih upravljačkih odluka. U tom kontekstu, predmet ovog rada je teorijska analiza konkurencije, a cilj istraživanja je sagledavanje realnih stavova menadžera na srpskom tržištu stiropora i stirodura, o najrelevantnijim karakteristikama konkurencije – koje snažno utiču na poslovanje organizacije.

 

Biografije autora

Dragoljub Jovičić, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Profesor strukovnih studija
Biljana Stankov, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Asistent
Marija Vranješ, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Asistent

Reference

Coughlan, T. A., Anderson, E., Stern, W. L., & El-Ansary, I.A. (2001). Marketing channels. New Jersey: Prentice Hall.

Galogaža, M. (1999). Industrijski marketing. Novi Sad: Marketing Management College.

Jobber, D., & Fahy, J. (2006). Osnovi marketinga. Beograd: Data Status.

Jovičić, D. (2012). Length of marketing channels in sales of gas boilers. Škola biznisa, 1, 102–112. doi:10.5937/skolbiz1201102j.

Jovičić, D. (2013). Tržišno poslovanje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.

Jovičić, D. (2013). Uloga montažera termo-tehničkih instalacija pri kupovini gasnih kotlova. Marketing, 44(4), 361–371.

Jovičić, D., & Salai, S. (2011). Poslovno komuniciranje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.

Kotler, F., Vong, V., Sonders, D., & Armstrong, G. (2007). Principi marketinga. Beograd: Mate.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data Status.

Porter, M. E. (1998). Competitive Strategy. New York, London, Toronto, Sydney: Free Press.

Salai, S., & Božidarević, D. (2009). Marketing istraživanje. Subotica: Ekonomski fakultet Subotica.

Salai, S., & Kovač-Žnideršić, R. (2008). Marketing. Novi Sad: Alfa-graf NS.

Salai, S., & Kovač-Žnideršić, R. (2012). Marketing: Trends and behaviour patterns. Škola biznisa, 9(1), 15–23. doi:10.5937/skolbiz1201015s

Varey, R. J. (2002). Marketing communication. London: Routledge.

Veljković, S. (2009). Marketing usluga. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

Preuzeto sa www.austrotherm.rs.

Preuzeto sa www.fim.co.rs.

Preuzeto sa www.fima.rs.

Preuzeto sa www.grmecin.rs.

Preuzeto sa www.masterplast.hu.

Preuzeto sa www.roma.rs.

Preuzeto sa www.srmagroup.com.

Preuzeto sa www.timizolirka.rs.

Preuzeto sa www.vračar-boje.rs.

Objavljeno
2015/03/11
Rubrika
Originalni naučni članak