STICANJE KONKURENTSKE PREDNOSTI NA VOJVOĐANSKOM TRŽIŠTU GASNIH KOTLOVA PUTEM INTEGRISANIH MARKETING KOMUNIKACIJA
Sažetak
Od same pojave marketinga i primene marketing koncepta u praksi naglašavao se značaj marketing miksa, pomoću koga organizacije prilagođavaju svoju ponudu ciljnim segmentima kupaca. Bez obzira na to što se obično proizvod naziva osnovnim (ključnim) instrumentom marketing miksa, u poslednjih desetak godina, usled brzog i snažnog razvoja nauke, tehnologije, a posebno informacione tehnologije, privrede i društva uopšte, na značaju sve više dobijaju integrisane marketing komunikacije (IMK), bez kojih u organizacijama više ne može ni da započne, niti da se završi ni jedna značajnija marketing aktivnost. U tom kontekstu, cilj autora ovog rada bio je da se istraži značaj integrisanih marketing komunikacija na plasman gasnih kotlova, tj. na tržišno učešće pojedinih proizvođača na vojvođanskom tržištu, što ujedno predstavlja i osnovnu hipotezu istraživanja. Rezultati istraživanja potvrdili su osnovnu hipotezu, odnosno potvrdili su izuzetan uticaj IMK na tržišno učešće proizvođača pri plasmanu gasnih kotlova. Dopunska hipoteza nije potvrđena, ekonomska propaganda nije ključni promotivni instrument. Zahvaljujući određenim specifičnostima, a pre svega visokoj tehničkoj složenosti gasnih kotlova, ključni promotivni instrument su edukacije i obuke prodajnih i instalaterskih kadrova u marketing kanalima, koji funkcionišu na vojvođanskom tržištu.
Reference
Coughlan, T. A., Anderson, E., Stern, W. L., & El-Ansary, I. A. (2001). Marketing Channels. New Jersey: Prentice-Hall.
Cutlip, M. S., Center, H.A., & Broom, M.G. (2003). Odnosi s javnošću. Zagreb: Mate.
Jobber, D., & Fahy, J. (2006). Osnovi marketinga. Beograd: Data status.
Jovičić, D. (2011). Specifične institucije marketing kanala pri plasmanu gasnih kotlova na tržištu Republike Srbije. Škola biznisa, 3, 116–123.
Jovičić, D., & Salai, S. (2011). Poslovno komuniciranje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.
Jovičić, D. (2013). Uloga montažera termo-tehničkih instalacija pri kupovini gasnih kotlova. Marketing, 44(4), 361–371.
Jovičić, D., & Sudarov, S. (2014). Savremeno tržišno poslovanje. Novi Sad: Alfa-graf NS.
Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, V. (1999). Principles of Marketin. London: Prentice Hall Europe.
Kotler, P., Keller, K. L., Lalović, B., Lučić-Živanović, M., Gligorijević, B., & Bogetić, Z. (2006). Marketing menadžment. Beograd: Data status.
Kotler, F., Vong, V., Sonders, D., & Armstrong, G. (2007). Principi marketinga. Beograd: Mate.
Kurtz, L. D., & Clow, E. K. (1998). Services Marketing. New York: John Wiley & Sons.
Porter, M. E. (1998). Competitive Strategy. New York: Free Press.
Porter, M. E. (2008). Konkurentska prednost. Zagreb: Masmedia.
Rosenbloom, B. (1999). Marketing Channels – A Management Perspective. Orlando: The Dryden Press.
Salai, S., & Kovač, Ž. R. (2008). Marketing. Novi Sad: Alfa graf NS.
Salai, S., & Božidarević, D. (2009). Marketing istraživanje. Subotica: Ekonomski fakultet Subotica.
Salai, S., & Jovičić, D. (2010). Tržišno komuniciranje. Novi Sad: Visoka poslovna škola strukovnih studija.
Salai, S., & Grubor, A. (2011). Marketing komunikacije. Subotica: Ekonomski fakultet.
Silverstein, B. (2002). Business to business Internet marketing. Florida: Maximum press.
Varey, R. J. (2002). Marketing communication: Principles and practice. London: Routledge.
Preuzeto sa www.baxi.co.uk.
Preuzeto sa www.beretta.rs.
Preuzeto sa www.bosch-climate.rs.
Preuzeto sa www.buderus.co.rs.
Preuzeto sa www.junkers.com.
Preuzeto sa www.remeha.rs.
Preuzeto sa www.vaillant.rs.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).