ODNOS NIVOA USVOJENOSTI SOCIJALNIH VEŠTINA I ŠKOLSKOG USPEHA KOD UČENIKA SA INTELEKTUALNOM OMETENOŠĆU
Abstract
Nivo ostvarene socijalne kompetencije predstavlja značajan prediktor školskog uspeha kod učenika sa intelektualnom ometenošću (IO).
Cilj ovog rada je da se na uzorku koji čine učenici sa lakom i umerenom IO, utvrdi odnos između usvojenih socijalnih veština, pola, nivoa intelektualnog funkcionisanja i školskog uspeha izraženog u vidu prosečne ocene na kraju školske godine.
Uzorkom je obuhvaćeno 135 ispitanika sa IO uzrasta od 7,5 do 21 godine. Nivo usvojenosti socijalnih veština ispitan je upotrebom supskale Socijalne veštine iz Sistema za procenu adaptivnog ponašanja. Podaci o prosečnoj oceni na kraju školske godine, uzrastu, polu i nivou IO ispitanika, preuzeti su iz školske dokumentacije.
Ustanovljen je statistički značajan odnos nivoa usvojenih socijalnih veština i akademskog uspeha učenika sa IO. Pol ispitanika i nivo intelektualnog funkcionisanja nisu statistički značajno povezani sa njihovim školskim uspehom.
Ključne reči: socijalne veštine, akademski uspeh, intelektualna ometenost