POKRETANJE PREDUZETNIČKOG PODUHVATA na primeru seoskog turističkog domaćinstva „Nana“ u Noćaju
Abstract
Pokretanje i razvoja novog biznisa je proces koji započinje definisanjem i istraživanjem poslovne ideje, uočavanjem šanse, a zatim zahteva obezbeđivanje finansijskih sredstava i pronalaženje partnera, ulazak u preduzetništvo i kasniji razvoj poslovanja. U ruralnom okruženju su poslovne šanse ograničene, kvalifikovane radne snage nedostaje, a izgradnja i ulazak u lokalne mreže su teži u odnosu na urbane sredine. Ruralne oblasti kao što je ona na kojoj se nalazi seosko domaćinstvo “Noćaj” je u blizini glavnih tržišta domaćih turista, što je jedna od prednosti za pokretanje preduzetničkog poduhvata u turizmu. Pored toga, zahtevi turista su danas izraženi ka zdravoj hrani, kulturnim sadržajima, kratkim odmorima, što seoskom turističkom domaćinstvu “Nana” pruža mogućnost za dalji razvoj, uz odgovarajuću politiku države i selektivne mere turističke politike za podršku razvoju seoskog turizma.
References
- Clegg, B., Creativity and Innovation for Managers, Butterworth-Heinemann; Oxford, 1999
- Rae, D., Entrepreneurship: From Opportunity to Action, Pilgrave Macmillan, Basingstoke, 2007
- Vaessen, P, Keeble, D, Growth-oriented SMEs in unfavourable regional environments, Regional Studies, vol.29, no4, 1995
- Deakins, D., Freel, M., Preduzetništvo i male firme, Data Status, Beograd, 2012