POKRETANJE PREDUZETNIČKOG PODUHVATA na primeru seoskog turističkog domaćinstva „Nana“ u Noćaju

  • Maja S Ćosić Visoka turistička škola strukovnih studija

Abstract


Pokretanje i razvoja novog biznisa je proces koji započinje definisanjem i istraživanjem poslovne ideje, uočavanjem šanse, a zatim zahteva obezbeđivanje finansijskih sredstava i pronalaženje partnera, ulazak u preduzetništvo i kasniji razvoj poslovanja. U ruralnom okruženju su poslovne šanse ograničene, kvalifikovane radne snage nedostaje, a izgradnja i ulazak u lokalne mreže su teži u odnosu na urbane sredine. Ruralne oblasti kao što je ona na kojoj se nalazi seosko domaćinstvo “Noćaj” je u blizini glavnih tržišta domaćih turista, što je jedna od prednosti za pokretanje preduzetničkog poduhvata u turizmu. Pored toga, zahtevi turista su danas izraženi ka zdravoj hrani, kulturnim sadržajima, kratkim odmorima, što seoskom turističkom domaćinstvu “Nana” pruža mogućnost za dalji razvoj, uz odgovarajuću politiku države i selektivne mere turističke politike za podršku razvoju seoskog turizma.

References

- Clegg, B., Creativity and Innovation for Managers, Butterworth-Heinemann; Oxford, 1999

- Rae, D., Entrepreneurship: From Opportunity to Action, Pilgrave Macmillan, Basingstoke, 2007

- Vaessen, P, Keeble, D, Growth-oriented SMEs in unfavourable regional environments, Regional Studies, vol.29, no4, 1995

- Deakins, D., Freel, M., Preduzetništvo i male firme, Data Status, Beograd, 2012

Published
2019/10/11
Section
Članci