Kreativne industrije kao faktor brendiranja turističke destinacije

  • Ana Jovičić Vuković Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Dejan Berić Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet Novi Sad
  • Aleksandra Terzić Geografski institut Jovan Cvijić Beograd
  • Snježana Gagić Univerzitet za poslovne studije Banja Luka, Fakultet za turizam i hotelijerstvo

Sažetak


Privlačnijim za turiste biće one destinacije, odnosno države, regije i mesta koje nude najveću vrednost za uložen novac ili distinktivnost i jedinstvenost koju nije moguće zameniti alternativnom destinacijom. Cilj rada je da ukaže na mogućnosti, značaj i sinergiju kulture i kreativnih industrija u funkciji brendiranja destinacija u turizmu. Metodologija rada podrazumeva kabinetsko istraživanje, odnosno pregled odabrane naučne i stručne literature, kao i prikaz primera najbolje prakse mesta koja su prepoznavanjem i afirmacijom kreativnih industrija doprineli razvoju inovativne turističke ponude i time obezbedili sebi ekonomski prosperitet i unapređen imidž.

Ključne reči - brendiranje destinacije, kreativni turizam, kreativne industrije, kultura

Reference

Beech, J., & Chadwick, S. (2006). Introduction–The unique evolution of tourism as’ business. The business of tourism management, 3-18.

European Commision, Retrieved September 2018, from https://ec.europa.eu/

Exit festival, Retrieved September 2018, fromhttps://www.exitfest.org/

Fan, Y. (2010). Branding the nation: Towards a better understanding. Place branding and public diplomacy, 6(2), 97-103. DOI: 10.1057/pb.2010.16

Informacioni system za koordinaciju razvojne pomomoći u Republici Srbiji, Retrieved September 2018, from http://www.evropa.gov.rs/CBC/PublicSite/Projects.aspx

Jovičić Vuković, A. Damnjanović, J. Papić-Blagojević, N. & Jošanov-Vrgović, I. (2017). The rolo of tourism and culture in city branding: Case study of Novi Sad, International scienfic confrerence on IT, Tourism, Economis, Management anad Agriculture ITEMA 2017, October 26th, Budapest, 264-270.

Jovičić, S. & Mikić, H. (2006). Kreativne industrije u Srbiji – Preporuke za razvoj kreativnih industrija u Srbiji. Beograd: British Council.

Kisić, V. (2011). Cultural and creative industries in Europe. Kultura, (130), 199-225. DOI: 10.5937/kultura1130199k

Kosar, Lj., Rašeta, S. (2005): Izazovi kvaliteta –. Menadžment kvaliteta u hotelijerstvu, Beograd: Viša hotelijerska škola.

Kunzmann, K. (2004). Culture, creativity and spatial planning. Town planning review, 75(4), 383-404. DOI: 10.3828/tpr.75.4.2

Lidia, A. E. (2012). Using Culture in Defining City Brands. In International Place Branding Conference. Special Edition: Roots–Politics–Methods Conference Proceedings. Utrecht, the Netherlands. 20th and 21st of January, 7-17.

Mikić, A. Bovan, A, Jokić, D. (2017). Branding of tourist destination as an important strategic resource of economic development, 10th International Scientific Conference“Science and Higher Education in Function of Sustainable Development”

– 07 October 2017, Mećavnik – Drvengrad, Užice, Serbia

Perinić, L. (2010). Kreativni gradovi: uzroci i posljedice. Drugost: časopis za kulturalne studije, (1.), 110-115.

Petrić, L. (2012). Upravljanje razvojem turizma-aktualne teme i trendovi, Split: Ekonomski fakultet.

Petrić, L., & Mikulić, D. (2009). Uloga kulturnog turizma u procesu urbane regeneracije. Acta turistica nova, 3(1), 5-26.

Prophet Consultancy. CEOs for Cities. (2006). Branding your city, a guidebook for city leaders. from Retrieved September 2018, from http://www.milfordohio.org/Branding-Your-City.pdf

Radošević, Lj. (2009). Angulem – od srednjovekovnog grada do prestonice stripa, Kultura, 122–123, 201–228.

Rakita, B., & Šipragić, М. (2010). Marketing lokacije u funkciji privlačenja resursa,. Marketing, 41(4), 213-228.

Richards, G. & Raymond, C. (2000). Creative tourism, ATLAS News, 23, 16–20.

Richards, G. (2005): Creativity: a new strategic resource for tourism, in J. Swarbrooke, Smith J., Smith, M. and Onderwater, L. (eds), Tourism, Creativity and Development: ATLAS Reflections 2005, Association for Tourism and Leisure Education, Arnhem, 11–22.

Rikalović, G. (2009). Ekonomska valorizacija razvojne uloge kreativnog sektora, u Kreativne industrije i ekonomija znanja, Beograd: Academica – akademska grupa, 38-43.

Rikalović, G. eds. (2012). Kreativna Srbija: novi pravac razvoja. Novi Sad: Anonymous said.

Rogerson, C. (2006) Creative industries and urban tourism: South African perspectives. Urban Forum, 17 (2), 149-166. DOI: 10.1007/s12132-006-0003-x

Rudan, E. (2012). Razvojne perspektive kreativnoga turizma Hrvatske, Ekonomska misao i praksa. 2, 713-730.

Smith, M. (2005). Tourism, culture and regeneration: differentiation through creativity, in J. Swarbrooke, M. Smith, and L. Onderwater, (eds), Tourism, Creativity and Development: ATLAS Reflections 2005, Association for Tourism and Leisure Education, Arnhem, 23–38.

Smith, R., & Warfield, K. (2008). 12. The Creative City: A Matter of Values. Creative cities, cultural clusters and local economic development, 287.

Turistička organizacija Srbije, Retrieved September 2018, from http://www.srbija.travel/

UNESCO, Retrieved September 2018, from https://en.unesco.org/

Vranješ, M. Jovičić, D. & Gašević, D. (2014). Brendiranje zemlje kao turističke destinacije – Studija slučaja: Srbija, Ekonomija: teorija i praksa, 7(4), 50-56.

Zhang, L. & Zhao, S. X. (2009). City branding and the Olympic effect: A case study of Beijing. Cities, 26(5), 245–254. DOI: 10.1016/j.cities.2009.05.002

Objavljeno
2019/11/21
Rubrika
Članci