LOYALTY PROGRAMS IN HOSPITALITY ON THE EXAMPLE OF HOTEL HOLIDAY INN SUSCHEVSKY
Abstract
This paper will present one of the basic aspects of the formation of constant priorities of the company — customer loyalty, on the example of the hotel market in the Russian Federation. The hotel market in the Russian Federation is a developing segment with noticeable growth potential. This fact is confirmed by the increased number of investments through the appearance on the market of large international hotel chains such as The Rezidor Hotel Group, InterContinental Hotels Group, Marriott International.
Research, analysis and constant work on achieving consumer loyalty is an important topic among marketers. More specifically, the topic of loyalty programs that enable companies regular consumers, and thus the growth and development of their company, is very current. Accordingly, a topic was chosen that represents such analysis in a completely different, non-competitive market for us, which can bring interesting and important examples and conclusions that can be implemented.
References
2. Berman, B. (2006).Developing an Effective Customer Loyalty Program. California Managment Review. Презето са: https:// www.researchgate.net/publication/270024323_ Developing_an_Effective_Customer_Loyalty_Program [преузетодана 10.08.2021.]
3. Bernazzani, S. (2018).Customer Loyalty: The Ultimate Guide.Преузето са: https://blog.hubspot.com/service/customer-loyalty [преузето дана 01.08.2021.]
4. Butscher, S. A. (2016). Customer Loyalty Programmes and Clubs, 2nd Edition. Abingdon: Routledge. Преузето са: https://www.perlego.com/book/1570698/customer-loyalty-programmes-and-clubs-pdf[преузето дана 01.08.2021.]
5. Вељковић, С. (2011). Маркетингуслуга. Београд: Економскифакултет
6. ДашићГ.,Петрушић И., Радосавац А. (2019). Карактеристикепрограмалојалности у сегментумалопродајенафте и нафтинихдериватенатериторијиРепубликеСрбије. Универзитетодбране у Београду: Војнодело, вол. 71, бр.3, стр. 256—269. Преузето са: https://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0042-8426/2019/0042-84261903256D.pdf[преузето дана 20.08.2021.]
7. Magatef , S., G.,Tomalieh, E. F.(2015). The Impact of Customer Loyalty Programs on Customer Retention. International Journal of Business and Social Science, Vol. 6, No. 8(1). Преузето са: https://ijbssnet.com/journals/Vol_6_No_8_1_August_2015/8.pdf[преузетодана 10.08.2021.]
8. Маричић, В. (2011). Понашање потрошача. Београд: Економски факултет
9. Милисављевић М., Маричић Б., и Глигоријевић М. (2012). Основи маркетинга (5. издање), стр. 51. Београд: Центар за издавачку делатност Економског факултета Универзитета у Београду
10. Oliver, R.L (1999). Whence Consumer Loyalty?, Journal of Marketing, Vol. 63 (Special Issue 1999). Преузето са: https://foster.uw.edu/wp-content/uploads/2016/07/12_Oliver_1999.pdf[преузето дана 01.08.2021.]
11. Singh R., Khan I. (2012). An Approach to Increase Customer Retention and Loyalty in B2C World. International Journal of Scientific and Research Publications, Volume2, Issue 6. Преузето са: http://www.ijsrp.org/research_paper_jun2012/ijsrp-June-2012-40.pdf[преузетодана 12.08.2021.]
12. Живковић, Р.,Гајић, Ј. (2019). Понашањепотрошача. Београд: УниверзитетСингидунум
13. Буракова, Д. А. (2016). Формирование лояльности потребителей регионального перевозчика: магистерская диссертация. Екатеринбург: Институт Высшая школа экономики и менаджмента. Преузето са: https://elar.urfu.ru/bitstream/10995/44477/1/m_th_d.a.burakova_2016.pdf [преузето дана 01.08.2021.]
14. Эльяшевна, А. И. (2016). Управление потребительской лояльностью в сфере гостиничных услуг в Москве. Москва: Высшая школа экономики
15. Др Виолета Тошић, Маркетинг у туризму, Висока туристичка школа струковних студија Београд, 2013.