Automatizacija putnog naloga za putnička vozila

  • Rajko M. Terzić Gradski zavod za javno zdravlje
  • Zoran S. Eremija DizIS
  • Dušan R. Terzić Fakultet organizacionih nauka, smer informacioni sistemi
Ključne reči: company car||, ||službeno vozilo, ride order||, ||putni nalog, vehicle||, ||vozilo, BPMN||, ||BPMN, UMM||, ||UMM, BPM||, ||BPM, business process management systems||, ||sistemi upravljanja poslovnim procesima, business process||, ||poslovni proces,

Sažetak


Efikasnost funkcionisanja organizacije zavisi od kvaliteta upravljanja međusobno povezanih i međusobno zavisnih poslovnih procesa. Informacioni sistem VozIS projektovan je tako da obezbedi unos podataka tamo gde oni i nastaju. Evidencijom podataka o službenim vozilima, njihovoj upotrebi i održavanju (poslovnim procesima registracije, osiguranja, servisiranja, putnim nalozima, troškovima vezanim za potrošnju goriva) stvaraju se realni uslovi za efikasno upravljanje poslovnim sistemom, kontrolu finansijskih troškova, za izradu dugoročnih i kratkoročnih planova rada i različitih izveštaja. VozIS eliminiše nejasne, nekompletne zahteve i premošćava trenutnu tehnološku zaostalost u radu. Automatizovano rešenje podiže kvalitet poslovanja i koordinira sve aktere u ovom poslovnom sistemu. Težište ovog radapredstavlja prikaz metoda poslovne analize. Navedeni su i rezultati projektovanja na segmentu putni nalog za putnička vozila i poslovnim procesima koji sutesno povezani sa njim.

Biografije autora

Rajko M. Terzić, Gradski zavod za javno zdravlje

Centar za analizu, planiranje i organizaciju zdravstvene zaštite

Dušan R. Terzić, Fakultet organizacionih nauka, smer informacioni sistemi
Smer informacioni sistemi, student

Reference

Allweyer, T. 2010. BPMN 2.0 Introduction to the Standard for Business Process Modeling.Norderstedt: Herstellung und Verlag: Books on Demand GmbH.

Aničin, M., &Pantović, V. 2014.Sinergija višedomenskih znanja, kao kritičan faktor uspeha kompleksnih projekata. U: Infotech Ict conference & exhibition, Aranđelovac. Aranđelovac.

Harrington's, J. 1991. Business Process Improvement.

IDEF0 Standard.Preuzetosa www.idef.com.

Lazarević, B., Marjanović, Z., Aničić, N., & Babarogić, S. 2006. Bazepodataka.Beograd.

Mayer, R., Menzel, C., Painter, M., Perakath, B., de Witte, P., & Blinn, T. 1995.Information Integration for Concurrent Engineering (IICE) - IDEF3 Process Description Capture Method Report. Technical Report, September.

Nešković, S., & Petrović, M. 2009. Modelovanje poslovnih procesa korišćenjem OMG BPMN 2.0standarda. InfoM, 31.

OMG. 2010. Unified Modeling Language (UML) Specification ver. 2.4 Superstructure. OMG Document ptc/-11-14.

OMG. 2011. "Business Process Model and Notation (BPMN)", Version2.0. Preuzetosa http://www.omg.org/spec/BPMN/2.0

Terzić, R., Majstorović, M., & Terzić, D. 2014. U pravcu upravljanja poslovnim procesima u sistemu za imunizaciju pacijenata. U: Infotech Ict conference & exhibition, Aranđelovac. Aranđelovac.

Terzić, R. 2015. Modelovanje poslovnih procesa za upravljanje voznim parkom. U: Infotechict conference & exhibition, Aranđelovac. Aranđelovac.

Tumbas, P. 2006. Upravljanje poslovnim procesima. Preuzeto sa http://www.ef.uns.ac.rs/obavestenja/doktorske/upravljanje-poslovnim-procesima/2013-03-12-UpravljanjePP-01-2013.pdf 2006 Jan 12.

UN/CEFACT.Modeling Methodology (UMM) User Guide CEFACT/TMG/N093 V20030922.

van der Aalst, W. 2013. Business Process Management: A Comprehensive Survey.ISRN Software Engineering.

Veljović, A. 2002. Modeliranje informacionih sistema.Beograd: Megatrend univerzitet primenjenih nauka.

Weske, M. 2007. Business Process Management: Concepts, Languages, Architectures.Berlin: Springer-Verlag.

Objavljeno
2016/06/07
Rubrika
Originalni naučni radovi