Projektovanje prioritetnih baza podataka za QMS na osnovu standarda ISO 9001: 2015

  • Ljiljana Z. Miletić EDUCONS Univerzitet Sremska Kamenica, Fakultet za projektni o inovacioni menadžemant Beograd, Republika Srbija, ljmilet1@gmail.com ORCID iD http://orcid.org/0000-0003-3270-1891
  • Aca D. Jovanović Univerzitet Educons, Sremska Kamenica, Fakultet za projektni i inovacioni menadžment u Beogradu aca.jovanovic@pmc.edu.rs, ORCID iD: http://orcid.org/0000-0003-2284-5875
  • Filip P. Jovanović Univerzitet Educons, Sremska Kamenica, Fakultet za projektni i inovacioni menadžment u Beogradu filip.jovanovic@pmc.edu.rs, ORCID iD: http://orcid.org/0000-0002-4891-7219
  • Vesna V. Buha Univerzitet Educons, Sremska Kamenica, Fakultet za projektni i inovacioni menadžment u Beogradu vesna.buha@pmc.edu.rs, ORCID iD: http://orcid.org/0000-0003-3239-3972
Ključne reči: priority data bases||, ||prioritetne baze podataka, Quality management system||, ||Sistem upravljanja kvalitetom, standard ISO 9001, 2015||, ||standard ISO 9001, 2015,

Sažetak


Međunarodni standard za Sistem upravljanja kvalitetom ISO 9001:2015 ima u nas veoma široku primenu, naročito u privrednim organizacijama i javnoj upravi. Standard je nastao 1987, a revidiran je 1994, 2000. i 2008. godine, svaki put uz sve veće izmene, a poslednji put i uz najveće promene. U odnosu na prethodni standard ISO 9001:2008, ovaj standard ne zahteva izradu komplikovanog priručnika, umesto šest sada nije potreban nijedan dokumentovani postupak, a umesto 21 sada je dovoljno 18 propisanih izveštaja. Organizacije koje su već certifikovale svoje sisteme prema ranijem standardu ISO 9001:2008 sada moraju da pređu na novi standard, najkasnije do septembra 2018. godine. Jedan od većih problema u ovom prelasku predstavlja izrada potrebnih baza podataka koje su neophodne za praktičnu primenu novog standarda. Kao rešenje ovog problema autori predlažu generalni model sa šest prioritetnih baza podataka: baza za dokumentovane informacije; baza za mernu, kontrolnu i ispitnu opremu; baza za stručne kadrove; baza za reklamacije neispravnosti rezultata procesa; baza za troškove neispravnosti rezultata procesa i baza za održavanje pogonske i radne opreme.

Biografija autora

Ljiljana Z. Miletić, EDUCONS Univerzitet Sremska Kamenica, Fakultet za projektni o inovacioni menadžemant Beograd, Republika Srbija, ljmilet1@gmail.com ORCID iD http://orcid.org/0000-0003-3270-1891

Doktor tehničkih nauka, redovan profesor univerziteta Union " Nikola Tesla", uža naučna oblast Upravljanje kvalitetom, Industrijski menadžment, Industrijsko inžinjerstvo, Poslovna ekonomija, Informacione tehnologije

Reference

Armistead, C., & Machin S., 1997. Implications of business process management for operations management. International Journal of Operations & Production Management, 17(9), pp.886-898. Available at: http://dx.doi.org/10.1108/01443579710171217.

Chang, K.C., & Mills, T.M., 2015. Modeling competition over product life cycles,. Asia-Pacific Journal of Operational Research, 32(4). Available at: http://dx.doi.org/10.1142/S0217595915500219.

Day, G., 1981. The product life cycle: Analysis and applications issues. Journal of Marketing, 45, pp.60-67. Available at: http://dx.doi.org/10.2307/1251472.

Đorđević, D.N., 2017. Software quality standards. Vojnotehnički glasnik/Military Technical Courier, 65(1), pp.102-124. Available at: http://dx.doi.org/10.5937/vojtehg65-10668.

- ISO 9000: Quality management system: Fundamentals and vocabulary 2005. Geneva: International organization of standardization.

- ISO 9000: Quality management systems: Fundamentals and vocabulary 2015.

- ISO 9001: Quality management systems: Requirements 2015.

- ISO 9001: Riequirements 2008. Geneva: International organization of standardization.

- ISO/TC 176/SC 2ISO 9004: Managing for the sustained success of an organization: A quality management approach 2009.

- ISO/TC 176/SC 3ISO 10002: Quality management: Customer satisfaction: Guidelines for complaints handling in organizations 2014.

- ISO/TC 176/SC 3ISO 10004: Quality management: Customer satisfaction: Guidelines for monitoring and measuring 2012.

- ISO/TC 176/SC 3ISO/NP 10015: Quality management: Guidelines for competence management and training.

- ISO/TS 9002: Quality management systems: Guidelines for the application of ISO 9001: 2015 2016.

Miletić, Lj., 2001a. Organizovanje, projektovanje i uvođenje potrebnih baza podataka za sistem kvaliteta u preduzećima metalske industrije (in Serbian), Ph.D. thesis, University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering.

Miletić, Lj., 2001b. Projektovanje baze podataka „Troškovi" (in Serbian). Тehnika, 56(6), pp.7SK-10SK6.

Miletić, Lj., 2001c. Projektovanje baze podataka MIK za sistem kvaliteta (in Serbian). In: III Međunarodni simpozijum SIE Industrijsko inženjerstvo, Beograd.

Pavlović, Z.B., & Karović M.S., The application of bass difusion model in forecasting telecommunication services users in military assistance to civilian authorities. Defence Science Journal, 65(2), pp.144-149. Available at: http://dx.doi.org/10.14429/dsj.65.6026.

Popović, B., 1993. Ulazna kontrola u sistemu kvaliteta (in Serbian), Beograd: Nauka.

Popović, B., 2002. Procesna kontrola u sistemu kvaliteta (in Serbian). Beograd: Nauka.

Popović, B., 2014. Sistem šest sigma u usluživanju rezultatima procesa (in Serbian). Beograd: Akademska misao.

Popović, B., & Todorović, Z., 1998. Obezbeđenje kvaliteta (in Serbian). Beograd: Nauka.

Popović, B., & Todorović, Z., 2000. Izlazna kontrola u sistemu kvaliteta (in Serbian). Beograd: Nauka.

Sroufe, R., & Curkovic, S., 2008. An examination of ISO 9000:2000 and supply chain quality assurance. Journal of Operations Management, 26(4), pp.503-520. Available at: http://dx.doi.org/10.1016/j.jom.2007.06.006.

Vanhaverbeke, W., & Torremans H., 1999. Organizational structure in process-based organizations. Knowledge and Process Management, 6(1), pp.41-52. Available at: http://dx.doi.org/10.1002/(SICI)1099-1441(199903)6:13.0.CO;2-4.

Miletich, L., & Rychkova M., 2010. Proektirovanie baz dannyh «Zhaloby» po Sisteme kachestva / Planning data base “Complaints” for Sustem Quality (in Russian). Надёжность и качество (Nadezhnost’ and Kachestvo), 1, pp.8-10.

Objavljeno
2017/06/29
Rubrika
Pregledni radovi