Unapređenje sistema obrazovanja studenata vazduhoplovstva Vojne akademije primenom aviona laboratorije
Sažetak
U radu je opisan predlog unapređenja procesa obrazovanja studenata Vojne akademije za podršku procesa održavanja vazduhoplova Vojske Srbije zasnovan na uvođenju predmeta Ispitivanje vazduhoplova u letu. Pri tome je posebno naglašen značaj formiranja avionske laboratorije sa osnovnim karakteristikama ispitno-merne opreme koju je neophodno integrisati na avionu u cilju realizacije praktičnog dela ispitivanja vazduhoplova u letu. Formiranjem aviona laboratorije stvorio bi se veoma jak didaktički alat, koji bi omogućio optimalnu sintezu teorije i prakse. Ovakav koncept unapređenja edukativnog procesa bi u znatnoj meri uticao i na formiranje svesti o neophodnosti zajedničkog rada i objedinjavanja svih istraživačkih kapaciteta naučno-istraživačkih institucija u Ministarstvu Odbrane Republike Srbije.
Reference
Abbitt, J., Carroll, B., Fearn, R., Rivers, R., 1996., Flight Test Engineering – An Integrated Design/Laboratory Course, Journal of Engineering Education, Vol.85, No. 1, pp.73-76.
Andrzej, T., 2010, The flying laboratory for aeronautics students education, Aircraft Engineering and Aerospace Technology: An International Journal, Vol. 82, No. 5, pp.320–330.
Đurković, S., 2011., Razrada tehnološkog postupka pri ugradnji i opremanju instrumenata u vazduhoplovu, Vojnotehnički glasnik/Military Technical Courier, Vol. 59, No. 4, pp.116-133.
Filipović, Z., 2010. Metodologija ispitivanja vazduhoplova u letu, Novi glasnik, broj 1/2010, pp.111-124.
Filipović, Z., Marković, M., Pavlović, M., 2003., Osnovne performanse PCM/FM telemetrijskog sistema za merenje parametara vazduhoplova i fizioloških karakteristika pilota, Vojnotehnički glasnik/Military Technical Courier, Vol. 51, No. 6, pp. 578-584.
Gaćeša, N., 2009., Školski avion Lasta 95, Vojnotehnički glasnik/Military Technical Courier, Vol. 57, No. 3, pp.142-143.
Gredić, V., Filipović, Z., 2005., Predlog softverskog rešenja telemetrijskog i teodolitskog sistema, Vojnotehnički glasnik/Military Technical Courier, Vol. 53, No. 1, pp.23–35.
Jovanović, M., Filipović, Z., 2007., Konfiguracija akvizicionih sistema za merenje relevantnih parametara u okviru programa obuke test pilota, 2. Konferencija Odbrambenih Tehnologija – OTEH 2007, Beograd, Oktobar 3-5.
Olson, W. M., 2000., Aircraft Performance Flight Testing, Air Force Flight Test Center, Edwards AFB, California.
Paulo, I., 2008., Low-cost flight test system for light aircraft, Aircraft Engineering and Aerospace Technology: An International Journal, Vol. 80, No 3, pp.243–252.
Sadraey, M., Joyce, D., O’Donnell, J., Bertozzi, N., 2009., DWC flight test education at undergraduate level in realization of CDIO initiatives, Proceedings of the 5th International CDIO Conference, Singapore Polytechnic, Singapore, June 7-10.
www.cranfield.ac.uk/students/courses/page1487.html, (10.10.2011.)
www.aero.polimi.it/~trainelli/FlightLineLab/POLI-FlightLine.htm, (10.10.2011.)
www.dwc.edu/admissions/programs/engineering.cfm, (10.10.2011.)
Vojnotehnički glasnik omogućava otvoreni pristup i, u skladu sa preporukom CEON-a, primenjuje Creative Commons odredbe o autorskim pravima:
Autori koji objavljuju u Vojnotehničkom glasniku pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga Creative Commons licencom koja omogućava drugima da dele rad uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju rada objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je rad izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni rad onlajn (npr. u institucionalnom repozitorijumu ili na svojim internet stranicama) pre i tokom postupka prijave priloga, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog rada (up. Efekat otvorenog pristupa).