Distribucijske greške u procesu procjene performansi zaposlenih

  • Vesko M. Lukovac Univerzitet idbrane, Vojna akademija, Katedra logistike
  • Snežana A. Pejčić - Tarle Univerzitet u Beogradu, Saobraćajni fakultet, Beograd
  • Milena J. Popović Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka, Beograd
  • Dragan S. Pamučar Univerzitet odbrane u Beogradu, Vojna akademija, Dekanat, Beograd
Ključne reči: employees||, ||zaposleni, assessment of the performance||, ||procena performansi, distribution errors||, ||distribucijske greške,

Sažetak


Racionalno angažovanje, usmjeravanje i razvoj, motivisanje i nagrađivanje, unapređenje organizacijske efikasnosti i poslovanja teško se može ostvariti ukoliko se ne vrši ocjenjivanje kvaliteta rada zaposlenih. U literaturi o manadžmentu ova tehnika je poznata pod nazivom  „procjena performansi zaposlenih”. Performansa ili učinak može biti bilo neki mjerljiv rezultat koji je ostvaren, bilo ponašanje ili lične karakteristike neophodne za obavljanje određene aktivnosti u definisanom periodu. U poslednje vrijeme razvija se poseban menadžerski pristup - „upravljanje uspješnošću” (Performance Management) sa ciljem da se procjena performansi i upotreba rezultata procjene u rukovođenju, čiji je cilj unapređenje performansi – uspješnosti zaposlenih, integrišu.

S obzirom na to da je procjena performansi zaposlenog najčešće rezultat subjektivnog suda procjenjivača o kvalitetu njegovog rada, mora se voditi računa o mogućim greškama koje karakterišu takav način prosuđivanja. Postoji više tipova grešaka koje procjenjivači mogu počiniti prilikom procesa procjene performansi zaposlenih, a u ovom radu prikazan je pristup identifikaciji i umanjenju distribucijskih grešaka procjenjivača, kao najrasprostranjenijih u organizacijama sa većim brojem zaposlenih.

 

Objavljeno
2014/10/10
Rubrika
Stručni radovi