Role of the educator and teacher in creating conditions to overcome the discontinuity between preschool and elementary school
Abstract
At school, children spend the most beautiful period of their childhood and youth, and the moment they start school is always festive and exciting. However, it is known that school brings also the first concerns and problems. Problems and difficulties, which can occur at the beginning of schooling may, have long-term efects on the adaption and success of children, even on later adult life. The causes that lead to this situation are many and varied, and one of the most important is the educational gap in the educational system, whose essence lies in the disconnection between the various degrees of education. Taking into account the above findings, we discuss in this paper the most common causes that lead to the discontinuty between preschool and primary levels of education and areas in which the discontinuity is usually expressed. Also, the operation is determiend and focusedattention on centrain assumptions and conditions that nead to beaccompliched in order to eliminate the effects of discontinuity abd achieve the necessary continuity between the pre-school and primary school children and facilitate the transition from lower to higher levels of education.
References
Арсић, З. (2014). Стицање и вредности примене знања у настави. Косовска Митровица: Филозофски факултет.
Андрек, Е. (2004). „Превазилажење дисконтинуитета између предшколског и основношколског васпитања и образовања”. Норма 1-2, стр. 22–36.
Антропова, М. В. и Кољцова, М. М. (1986). Психофизиолошка зрелост деце. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Венгер, Л.А. (1973). Педагогика способности. Москва: Знание.
Galloway, D. & Edvards, А. (1991). Primary school teaching & educational psychology. London: Longman.
Вујаклија, М. (1961). Лексикон страних речи и израза. Просвета: Београд.
Даниловић, М. (2003). Могућност и значај примене компјутерских игара и симулације у образовном процесу. Зборник Института за педагошка истраживања 1, стр. 180–192.
Ељконин, Д. Б. (1978). Психологија дечје игре, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Какавулис, А. (1997). „Континуитет у васпитању у раном детињству: прелазак из предшколске установе у школу”. Настава и васпитање 1, стр. 78–89.
Каменов, Е. (1971). „Дискусија са саветовања на тему ’Повезивање предшколског и основношколског васпитања и образовања’”. Предшколско дете 1, стр. 67– 74.
Каменов, Е. (1982). Експериментални програми за рано образовање. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Каменов, Е. (1989). Интелектуално васпитање кроз игру. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Каменов Е. (1997). Методика III. Нови Сад: Одсек за педагогију филозофског факултета – Заједница виших школа за образовање васпитача Републике Србије.
Каменов, Е. (2002). Предшколска педагогија 2. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Каменов, Е. (2006). Модел Б припремног предшколског програма. Нови Сад: Драгон.
Коменски, Ј. А. (2000). Материнска школа, Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
Копас-Вукашиновић, Е. (2006а). „Васпитни рад у дечјем вртићи и школи – остваривање континуитета у избору у реализацији задатака”. Нова школа, 7, стр. 176–185.
Копас-Вукашиновић, Е. (2006б). „Улога игре у развоју деце предшколског и млађег школског узраста”. Зборник Института за педагошка истраживања, 1. стр. 174-189.
Кораћ, Н. (1984). „О континуитету и дисконтинуитету у васпитању”. Предшколско дете, бр. 4, стр. 261–274.
Ливајн, М. (2005). Свако је дете паметно на свој начин. Београд: Моћ књиге.
Марјановић, А. (1977). „Повезивање предшколског и основношколског образовања”. Предшколско дете 1, стр. 3–15.
Монтесори, М. (2003). Упијајући ум- Београд: ДН Центар.
Пешић, М. (1985). Мотивација предшколске деце за учење. Београд: Просветни преглед.
Шефер, Ј. (2005). Креативне активности у тематској настави. Београд: Институт за педагошка истраживања.
The details about the publication policy, including copyright and licensing, are available at: