Упоредна анализа Клафкијевог и Хајмановог модела дидактике
Sažetak
Упоредна анализа Клафкијеве дидактике, засноване на теорији образовања и Хајманове дидактике, засноване на теорији поучавања и учења, показала је да се баве наставом у њеној укупности. Оба аутора истичу улогу садржаја, метода, поступака и средстава за материјално и формално образовање, а као полазиште узимају антрополошку и социјалну стварност. Према Клафкију, средства, поступци и методе су у стању депенденције, где је значајно знати шта треба учити и зашто, док Хајман исте елементе види у форми недепенденције.
Reference
Вилотијевић, М. (1999). Дидактика – дидактичке теорије и теорије учења. Београд: Народна књига, Учитељски факултет.
Илић, М. (2015). „Учење и поучавање у ефикасној настави”. Учење и настава I (1), 11–30.
Werner, Ј., Meyer, H. (1991). Didaktische Modelle. Cornelsen Scriptor Frankfurt a. M. Преузето са www.tep-online.info/didak/klafki -7 06-16.
Klafki, W. (1980). Die bildungstheoretische Didaktik. Westermanns Pad. Beitrage 32 (1).
Klafki W. (1994). „Didaktika kao teorija obrazovanja u okviru kritičko-konstruktivne znanosti u odgoju”. U: H. Gudjons, R. Teske, R. Winkel (prir.), Didaktičke teorije. Zagreb: Educa.
Лазић, Б. (2008). „Интенционалност образовања у контексту дидактичких теорија”. Норма 13 (3).
Musić, H., Lalić, M. (2011). Odnos između učenika i nastavnika u svjetlu Klafkijeve kritičko-konstruktivne didaktičke teorije. Sportski logos 9 (16/17).
Peterson, K. (2000). Тeacher Evaluation: A Comprehensive Guide to New Directions and Practices. Tousand Oaks, CA: Corwin Press.
Detalji u vezi sa uređivačkom politikom, uključujući i autorska prava, dostupni su na sajtu SCIndeks.
http://scindeks.ceon.rs/journalDetails.aspx?issn=0354-3293