PRIMENA FAKTORSKE ANALIZE U ISTRAŽIVANJU POTROŠAČKOG ETNOCENTRIZMA

  • Dragana Lj Gašević Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Dragoljub Jovičić Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
  • Dragana Tomašević Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
  • Marija Vranješ Visoka poslovna škola strukvonih studija u Novom Sadu

Sažetak


Razumevanje ponašanja potrošača u aktuelnom tržišnom trenutku veoma je značajno za sve kompanije koje se takmiče u ostvarenju konkurentske prednosti. Zbog niza faktora koji determinišu njihove stavove i namere u procesu kupovine, potrošači treba da se posmatraju kao vrlo važan resurs. Potrošački etnocentrizam je koncept čije je poznavanje naročito značajno, jer utiče na odluku potrošača o prvenstvenoj kupovini domaćih u odnosu na strane proizvode. U radu će biti primenjen metod faktorske analize u istraživanju ovog fenomena kod potrošača u Srbiji. Rezultati pokazuju izdvajanje tri faktora koji objašnjavaju više od polovine varijanse zavisno promenljive, odnosno tri nezavisno promenljive koje determinišu nivo potrošačkog etnocentrizma

Biografije autora

Dragana Lj Gašević, Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
Dragoljub Jovičić, Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
Dragana Tomašević, Visoka poslovna škola strukovnih studija u Novom Sadu
Marija Vranješ, Visoka poslovna škola strukvonih studija u Novom Sadu
Objavljeno
2018/03/28
Rubrika
Originalni naučni članak