PRIMENA FAKTORSKE ANALIZE U ISTRAŽIVANJU POTROŠAČKOG ETNOCENTRIZMA
Sažetak
Razumevanje ponašanja potrošača u aktuelnom tržišnom trenutku veoma je značajno za sve kompanije koje se takmiče u ostvarenju konkurentske prednosti. Zbog niza faktora koji determinišu njihove stavove i namere u procesu kupovine, potrošači treba da se posmatraju kao vrlo važan resurs. Potrošački etnocentrizam je koncept čije je poznavanje naročito značajno, jer utiče na odluku potrošača o prvenstvenoj kupovini domaćih u odnosu na strane proizvode. U radu će biti primenjen metod faktorske analize u istraživanju ovog fenomena kod potrošača u Srbiji. Rezultati pokazuju izdvajanje tri faktora koji objašnjavaju više od polovine varijanse zavisno promenljive, odnosno tri nezavisno promenljive koje determinišu nivo potrošačkog etnocentrizma
Objavljeno
2018/03/28
Broj časopisa
Rubrika
Originalni naučni članak
Autori koji objavljuju u ovom časopisu pristaju na sledeće uslove:
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).