UTICAJ MOTIVA NA ISHODE PUTOVANJA - KONCEPT SLOW TURIZMA

  • Slavica Tomić Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
  • Ksenija Leković Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
  • Aleksandra Stoiljković Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
Ključne reči: Vojvodina||, ||Vojvodina, slow place||, ||slow mesto, outcome of the travel||, ||ishod putovanja, pull motives||, ||pull motivi, push motives||, ||push motivi, motivations||, ||motivacija, slow tourism||, ||slow turizam,

Sažetak


Koncept Slow turizma relativno je nov i uključuje ljude koji putuju „sporije“ i kraće ali ostaju duže u odabranoj destinaciji u kojoj koriste lokalne oblike transporta, uživaju u lokalnoj kuhinji i obilaze lokalne, kulturne znamenitosti. Podsticanjem potrošača ka ovom posebnom obliku turizma ostvaruju se mnogobrojne prednosti kako za destinaciju i lokalnu zajednicu tako i za same potrošače. U kontekstu putovanja motivacija se odnosi na set potreba koje navode pojedinca da putuje. Tako, ljudi putuju jer su „odgurnuti“ odnosno „privučeni“ određenim faktorima. U radu su prikazani rezultati istraživanja koji objašnjavaju uticaj motiva na ishode slow putovanja. Motivi su podeljeni u dve grupe: 1) push motivi (relaksacija, samorefleksija, beg i učenje) i 2) pull motivi (otkriće i angažovanje). Rezultati istraživanja pokazali su da push motivi imaju značajniji uticaj na ishode putovanja (zadovoljstvo i ponovni dolazak u destinaciju). Istraživanje je sprovedeno krajem 2017. godine. Uzorak je obuhvatio 320 ispitanika sa teritorije Republike Srbije koji su u prethodne dve godine posetili jednu od destinacija u Vojvodini označenu kao „slow place“ (Palić, salaš u Vojvodini i Fruška gora).

Biografije autora

Slavica Tomić, Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
Ksenija Leković, Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
Aleksandra Stoiljković, Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici
Objavljeno
2019/04/10
Rubrika
Originalni naučni članak