UTICAJ MOTIVA NA ISHODE PUTOVANJA - KONCEPT SLOW TURIZMA
Sažetak
Koncept Slow turizma relativno je nov i uključuje ljude koji putuju „sporije“ i kraće ali ostaju duže u odabranoj destinaciji u kojoj koriste lokalne oblike transporta, uživaju u lokalnoj kuhinji i obilaze lokalne, kulturne znamenitosti. Podsticanjem potrošača ka ovom posebnom obliku turizma ostvaruju se mnogobrojne prednosti kako za destinaciju i lokalnu zajednicu tako i za same potrošače. U kontekstu putovanja motivacija se odnosi na set potreba koje navode pojedinca da putuje. Tako, ljudi putuju jer su „odgurnuti“ odnosno „privučeni“ određenim faktorima. U radu su prikazani rezultati istraživanja koji objašnjavaju uticaj motiva na ishode slow putovanja. Motivi su podeljeni u dve grupe: 1) push motivi (relaksacija, samorefleksija, beg i učenje) i 2) pull motivi (otkriće i angažovanje). Rezultati istraživanja pokazali su da push motivi imaju značajniji uticaj na ishode putovanja (zadovoljstvo i ponovni dolazak u destinaciju). Istraživanje je sprovedeno krajem 2017. godine. Uzorak je obuhvatio 320 ispitanika sa teritorije Republike Srbije koji su u prethodne dve godine posetili jednu od destinacija u Vojvodini označenu kao „slow place“ (Palić, salaš u Vojvodini i Fruška gora).
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).