ISTRAŽIVANJE ZADOVOLJSTVA STUDENATA USLUGOM VISOKOG OBRAZOVANJA UZ PRIMENU ANKETNOG UPITNIKA
Sažetak
Problem istraživanja odnosi se na ulogu i značaj obrazovne usluge kao instrumenta marketing miksa u sistemu upravljanja institucijom visokog obrazovanja, kao i na zadovoljstvo studenata kvalitetom obrazovne usluge. Pored utvrđivanja njihovih stavova i mišljenja o istraživanoj problematici, problem istraživanja bavi se i uticajem pomenutog instrumenta na kretanje broja korisnika obrazovne usluge. Predmet istraživanja odnosi se na utvrđivanje veze između instrumenata marketing miksa, kao i zadovoljstva i opredeljenja studenata za određenu instituciju visokog obrazovanja i njenu uslužnu ponudu. U radu su istraživane dve grupe varijabli: opšta obeležja studenata i obeležja obrazovne usluge. Opšti cilj istraživanja odnosi se na utvrđivanje najznačajnijih grupa faktora koje utiču na zadovoljstvo studenata dobijenom obrazovnom uslugom i uslovljavaju njihovu opredeljenost za određenu instituciju visokog obrazovanja i njenu uslužnu ponudom, a takođe obuhvata i utvrđivanje stepena povezanosti među pomenutim grupama faktora. Poseban cilj istraživanja je da se u okviru dobijenih rezultata odredi intenzitet uticaja svakog pojedinačnog faktora na zadovoljstvo i opredeljenje studenata, kako bi se ustanovilo koji faktori ispoljavaju najjači, a koji najslabiji uticaj na pomenuti predmet istraživanja. Pri istraživanju definisanog predmeta, kao osnovna metoda primeniće se deskriptivna metoda, a od pomoćnih se koriste analiza sadržaja i uporedna metoda, dok će u postupku prikupljanja istraživačkih podataka autori primeniti metodu ispitivanja.
Reference
Branković, S. (2007). Uvod u metodologiju-kvalitativni metodi istraživanja društvenih pojava. Beograd: Megatrend univerzitet primenjenih nauka.
Davies, B., & Ellison, L. (1991). Marketing the secondary school. Longman.
Dibb, S., Simkin, L., Pride, W.M., & Ferrell, O.C. (1995). Marketing, europsko izdanje. Zagreb: Mate.
Gaćinović, R. (2010). Metodološki proces u pisanju naučnog rada. Beograd: Vojno delo.
Grönroos, C. (1989). Defining marketing: A market-oriented approach. European journal of marketing, 23(1), 52-60.
Jovičić, D., Stankov, B., & Vranješ, M. (2014). Istraživanje konkurencije u funkciji pozicioniranja organizacije na poslovnom tržištu. Škola biznisa, 2, 107-123.
Jovičić, D., Vranješ, M., & Stankov, B. (2015). Sticanje konkurentske prednosti na vojvođanskom tržištu gasnih kotlova putem integrisanih marketing komunikacija. Škola biznisa, 1, 153-171.
Kotler, P. (1989). Upravljanje marketingom. Zagreb: Informator.
Mozer, K.A. (1962). Metodi anketiranja u istraživanju društvenih pojava. Beograd: Kultura.
Nikolić, Z. (2010). Metodologija naučno-istraživačkog rada. Novi Sad: Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment.
Rust, R.T., Zahorik, A.J., & Keiningham, T.L. (1996). Service marketing. HarperCollins.
Vujević, M. (2002). Uvođenje u znanstveni rad, u području društvenih znanosti, 6th ed. Zagreb: Školska knjiga. dopunjeno izdanje.
- Autori zadržavaju autorska prava i pružaju časopisu pravo prvog objavljivanja rada i licenciraju ga "Creative Commons Attribution licencom" koja omogućava drugima da dele rad, uz uslov navođenja autorstva i izvornog objavljivanja u ovom časopisu.
- Autori mogu izraditi zasebne, ugovorne aranžmane za neekskluzivnu distribuciju članka objavljenog u časopisu (npr. postavljanje u institucionalni repozitorijum ili objavljivanje u knjizi), uz navođenje da je članak izvorno objavljen u ovom časopisu.
- Autorima je dozvoljeno i podstiču se da postave objavljeni članak onlajn (npr. u institucionalni repozitorijum ili na svoju internet stranicu) pre ili tokom postupka prijave rukopisa, s obzirom da takav postupak može voditi produktivnoj razmeni ideja i ranijoj i većoj citiranosti objavljenog članka (Vidi Efekti otvorenog pristupa).