ISTRAŽIVANJE ZADOVOLJSTVA STUDENATA USLUGOM VISOKOG OBRAZOVANJA UZ PRIMENU ANKETNOG UPITNIKA

  • Biljana M Stankov Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Dragoljub Jovičić Visoka poslovna škola strukovnih studija Novi Sad
  • Sonja Marjanski Lazić Ekonomsko-trgovinska škola "Jovan Trajković" Zrenjanin
Ključne reči: higher education institution||, ||institucija visokog obrazovanja, EDUCATIONAL SERVICES||, ||obrazovna usluga, marketing mix||, ||marketing miks, students satisfaction||, ||zadovoljstvo studenata, questionnaire||, ||anketni upitnik,

Sažetak


Problem istraživanja odnosi se na ulogu i značaj obrazovne usluge kao instrumenta marketing miksa u sistemu upravljanja institucijom visokog obrazovanja, kao i na zadovoljstvo studenata kvalitetom obrazovne usluge. Pored utvrđivanja njihovih stavova i mišljenja o istraživanoj problematici, problem istraživanja bavi se i uticajem pomenutog instrumenta na kretanje broja korisnika obrazovne usluge. Predmet istraživanja odnosi se na utvrđivanje veze između instrumenata marketing miksa, kao i zadovoljstva i opredeljenja studenata za određenu instituciju visokog obrazovanja i njenu uslužnu ponudu. U radu su istraživane dve grupe varijabli: opšta obeležja studenata i obeležja obrazovne usluge. Opšti cilj istraživanja odnosi se na utvrđivanje najznačajnijih grupa faktora koje utiču na zadovoljstvo studenata dobijenom obrazovnom uslugom i uslovljavaju njihovu opredeljenost za određenu instituciju visokog obrazovanja i njenu uslužnu ponudom, a takođe obuhvata i utvrđivanje stepena povezanosti među pomenutim grupama faktora. Poseban cilj istraživanja je da se u okviru dobijenih rezultata odredi intenzitet uticaja svakog pojedinačnog faktora na zadovoljstvo i opredeljenje studenata, kako bi se ustanovilo koji faktori ispoljavaju najjači, a koji najslabiji uticaj na pomenuti predmet istraživanja. Pri istraživanju definisanog predmeta, kao osnovna metoda primeniće se deskriptivna metoda, a od pomoćnih se koriste analiza sadržaja i uporedna metoda, dok će u postupku prikupljanja istraživačkih podataka autori primeniti metodu ispitivanja.

 

Biografija autora

Sonja Marjanski Lazić, Ekonomsko-trgovinska škola "Jovan Trajković" Zrenjanin
Secondary School for Economics and Commerc in Zrenjanin

Reference

Branković, S. (2007). Uvod u metodologiju-kvalitativni metodi istraživanja društvenih pojava. Beograd: Megatrend univerzitet primenjenih nauka.

Davies, B., & Ellison, L. (1991). Marketing the secondary school. Longman.

Dibb, S., Simkin, L., Pride, W.M., & Ferrell, O.C. (1995). Marketing, europsko izdanje. Zagreb: Mate.

Gaćinović, R. (2010). Metodološki proces u pisanju naučnog rada. Beograd: Vojno delo.

Grönroos, C. (1989). Defining marketing: A market-oriented approach. European journal of marketing, 23(1), 52-60.

Jovičić, D., Stankov, B., & Vranješ, M. (2014). Istraživanje konkurencije u funkciji pozicioniranja organizacije na poslovnom tržištu. Škola biznisa, 2, 107-123.

Jovičić, D., Vranješ, M., & Stankov, B. (2015). Sticanje konkurentske prednosti na vojvođanskom tržištu gasnih kotlova putem integrisanih marketing komunikacija. Škola biznisa, 1, 153-171.

Kotler, P. (1989). Upravljanje marketingom. Zagreb: Informator.

Mozer, K.A. (1962). Metodi anketiranja u istraživanju društvenih pojava. Beograd: Kultura.

Nikolić, Z. (2010). Metodologija naučno-istraživačkog rada. Novi Sad: Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment.

Rust, R.T., Zahorik, A.J., & Keiningham, T.L. (1996). Service marketing. HarperCollins.

Vujević, M. (2002). Uvođenje u znanstveni rad, u području društvenih znanosti, 6th ed. Zagreb: Školska knjiga. dopunjeno izdanje.

Objavljeno
2016/11/01
Rubrika
Originalni naučni članak